Audi nyní představuje A6 e-tron* v karosářských verzích Sportback a Avant.
Studie Audi A6 e-tron concept debutovala v roce 2021 na autosalonu Auto Shanghai jako předzvěst inovativní rodiny zcela elektrických modelů vyráběných ve velkých počtech. Audi nyní představuje A6 e-tron* v karosářských verzích Sportback a Avant. Vůz vyšší střední třídy jako druhý model na platformě PPE přebírá důvěrně známé produktové přednosti v podobě vynikajících provozních vlastností, dlouhého dojezdu, mimořádné hospodárnosti a rychlého nabíjení. Navíc je prvním modelem na této platformě s konceptem nízké podlahy. Exteriér s dokonalými proporcemi je působivý a sportovní. Nová designová filozofie značky Audi definuje interiér. V závislosti na úrovni výbavy nabízí A6 e-tron* mnoho inovativních prvků, například druhou generaci virtuálních vnějších zpětných zrcátek, panoramatickou skleněnou střechu, která se zneprůhlední stisknutím tlačítka, a osvětlené kruhy na zádi. Modely A6 e-tron* a S6 e-tron* bude možné v České republice objednávat v průběhu podzimu 2024, kdy budou oznámeny také české ceny.
„A6 e-tron* je prvním čistě elektrickým modelem Audi nabízeným v karosářských verzích Sportback a Avant,“ říká Gernot Döllner, předseda představenstva společnosti AUDI AG. „Jeho ohromující design umožňuje nejlepší aerodynamiku v portfoliu, a tím i vyšší hospodárnost. Svým dlouhým dojezdem výrazně přesahujícím 700 kilometrů a vynikající jízdní dynamikou bude vyvolávat nadšení pro elektromobilitu.“
Čistý design karoserie ztělesňuje dynamiku, pokrok a eleganci. Příď je harmonická a současně expresivní. A6 e-tron* má na silnici vzhled nízkého a širokého automobilu, který je umocněn štíhlým designem světel pro denní svícení a širokou maskou chladiče. Uzavřenou a obrácenou masku chladiče Singleframe obklopuje černý rámeček. V tomto řešení se zrcadlí osobitý designový styl modelů e-tron. Hlavní světlomety a ostatní funkční prvky, například senzory vyspělých asistenčních systémů ADAS (Advanced Driver Assistance System) a otvory pro přívod vzduchu, jsou začleněny do tmavé masky, takže jsou téměř neviditelné.
Dynamická linie střechy modelu A6 e-tron* spočívá na pevných základech atletického těla karoserie s nízkou světlou výškou. Charakteristické blatníky quattro svými skulpturálními a svalnatými konturami symbolizují pohon všech kol quattro a jsou klíčovým prvkem DNA designu značky Audi. Sada akumulátorů je jako srdce vozu zvýrazněna černou ozdobnou lištou v oblasti bočních prahů. Tato ozdobná lišta dodává vozu ze strany nízký, štíhlý a dynamický vzhled. Lišta pokračuje až do zadní části vozu a nese odrazová skla, čímž model A6 e-tron* vizuálně prodlužuje. Také Avant je charakterizován velmi nízkou linií střechy se střešním sloupkem D, který je velmi skloněný dopředu. Ozdobný prvek se vzhledem hliníku propojuje střešní sloupek A se střešním spoilerem jako nový osobitý znak modelu A6 Avant e-tron* a přispívá ke snadné rozpoznatelnosti.
Záď vyzařuje sportovní eleganci prodchnutou maximální sílou. Přehledné uspořádání v kombinaci se souvislým, trojrozměrným světelným pásem dodává novému modelu A6 e-tron* čistý a sebejistý vzhled. Záď verze Sportback je završena nepřehlédnutelnou spoilerovou lištou. Sportovní a dynamické vzezření zadní partie navíc umocňuje přitažlivý zadní difuzor.
Audi A6 e-tron* je sériově vybaveno 19“ koly s aerodynamickým pětipaprskovým designem, zatímco S line má grafitově šedá 20“ kola se speciálním pětipaprskovým designem, v němž vyniká motiv trojnožky. S6 e-tron* zahrnuje 20“ kola v sériové výbavě. Na přání jsou nabízena další ohromující kola s průměrem ráfku až 21 palců. Zákazníci mají na výběr devět osobitých designů, od sportovních až po elegantní, včetně šesti od společnosti Audi Sport.
Jednotlivé varianty modelové řady Audi A6 e-tron* – basic, S line a S – se liší svým exteriérem. V době uvedení na trh bude nabízeno osm barev karoserie včetně standardní barvy šedá Magnetic (nemetalický lak) a metalických laků bílá Glacier, šedá Typhoon a černá Mythos. Barvy karoserie zvýrazňují působivý a moderní design exteriéru. K dispozici jsou rovněž dva modré metalické odstíny, modrá Plasma a modrá Malpelo. Exkluzivně pro variantu S line a model S jsou vyhrazeny barvy šedá Daytona (lak s perleťovým efektem) a béžová Siam.
Mimořádná aerodynamika je klíčovou součástí dlouhé historie úspěchů značky Audi. Minulí protagonisté aerodynamiky, modely Audi 100 (C3) a Audi 80 (B3), patří rovněž k segmentu střední třídy.
Legendární součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) vynesl třetí generaci modelu Audi 100 označení „aerodynamický mistr světa všech kategorií“. V roce 1982 zastínila značka Audi své konkurenty součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,30 – a pozici lídra si udržovala po mnoho dalších let. V současnosti začíná Audi A6 e-tron* psát novou kapitolu tohoto úspěšného příběhu. Sportovní design a nastavení nového modelu Audi A6 e-tron* přispívá k excelentní aerodynamice a zajišťuje výjimečně nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,21 u verze Sportback. A6 e-tron* je díky tomu nejlepším modelem Audi všech dob z hlediska aerodynamiky a nejaerodynamičtějším vozem v celém koncernu Volkswagen. Také Avant dosahuje velmi dobrého součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24, a patří tak mezi nejlepší modely ve svém segmentu.
Aerodynamicky optimalizovaná příď má systém vzduchových clon, který pozitivně ovlivňuje proudění kolem přídě a kol. Kabina je extrémně štíhlá a linie střechy se svažuje k zádi. Uzavíratelný otvor pro přívod chladicího vzduchu pod maskou chladiče Singleframe zajišťuje, aby vzduch obtékal tuto oblast modelu Audi A6 e-tron* s minimálními ztrátami. Značka Audi navíc tento systém optimalizovala dodatečnými komponenty. Zásadní roli v aerodynamickém konceptu hraje také spodní část vozu s vysoce účinným utěsněním a drobnými optimalizacemi různých komponentů. Mezi ně patří speciálně přizpůsobené designy kol a 3D vyboulení před předními koly, jež jsou individuálně optimalizovány pro karosářské verze Sportback a Avant, spodní ochranné kryty motorového prostoru, sada akumulátorů, zadní náprava a panely v oblasti bočních prahů. Široký a aerodynamicky optimalizovaný difuzor vytváří optimální rovnováhu mezi vztlakem na zadní nápravě a součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx. Avant je také vybaven dodatečným spoilerem na difuzoru. Aerodynamické prvky v podobě bočních spoilerů na zádi modelu A6 Avant e-tron* umožňují kontrolované odtrhávání vzdušného proudění od povrchu karoserie. Nízký střešní spoiler přispívá k vytváření malé klidové zóny za vozidlem, která také vylepšuje aerodynamiku.
Aerodynamický koncept završují aerodynamické optimalizace nabízené některými koly dostupnými v různých velikostech. Zákazníci si mohou vybrat například atraktivní 21“ aerodynamická kola s plastovými kryty. Na přání dodávaná virtuální vnější zpětná zrcátka patří mezi osvědčené aerodynamické komponenty známé již z modelu Audi Q8 e-tron*. Jejich druhou generaci, použitou u modelu Audi A6 e-tron*, lze nyní elektricky sklopit. Kompaktní kamery mají aerodynamicky optimalizovaný tvar, který zmenšuje čelní plochu vozu a snižuje součinitel aerodynamického odporu vzduchu.
Audi upevňuje s novým modelem Audi A6 e-tron* své vedoucí postavení v oblastech osvětlovací techniky a světelného designu, které jsou zásadní součástí DNA značky Audi. Světlomety a zadní svítilny mají trojrozměrný design a nabízejí charakteristické digitální světelné designy, v nichž se snoubí fyzický svět s digitálním. Vpředu nabízí modelová řada Audi A6 e-tron na přání digitální světla pro denní svícení s technologií LED a vzadu druhou generaci digitálních svítilen OLED.
Každý digitální panel OLED je tvořen 45 segmenty. Záď modelu A6 e-tron* tak dělá další významný krok ve vývoji směrem k displeji, což umožňuje komunikaci „car-to-x“ a zvyšuje bezpečnost silničního provozu. Charakteristický světelný design vytváří softwarový modul v jednom z pěti doménových počítačů modelu Audi A6 e-tron*. Světlo na novém modelu Audi A6 e-tron* vypadá ještě živěji a inteligentněji díky dokonalé symbióze mezi světelným designem a inovativní technologií.
U druhé generace digitálních zadních svítilen OLED používá deset panelů OLED se 450 segmenty speciálně vyvinutý algoritmus, který vytváří nová zobrazení několikrát za sekundu. Aktivní charakteristický digitální světelný design ukazuje také cestu do budoucnosti osvětlovací techniky Audi. Vpředu je aktivní charakteristický digitální světelný design vytvářen interakcí algoritmu s dvanácti ztlumitelnými segmenty. Vzadu jsou k tomuto účelu používány všechny digitální segmenty OLED. Individuální světelné segmenty vzájemně interagují tak, aby se celková intenzita světla u charakteristického světelného designu neměnila.
Audi stanovuje druhou generací digitálních zadních svítilen OLED nové standardy světelného designu, funkčnosti a bezpečnosti. Digitální zadní svítilny OLED 2.0 dokážou poprvé komunikovat s bezprostředním okolím (car-to-x). Značka Audi u nich vyvinula také další bezpečnostní funkce. Detekce přiblížení známá již z ostatních modelů Audi byla pro nový model A6 e-tron* rozšířena o komunikační světlo, které upozorňuje ostatní účastníky silničního provozu na nehody a poruchy. Kromě běžné grafiky koncových světel zobrazuje komunikační světlo v kritických jízdních nebo dopravních situacích také specifický statický charakteristický zadní světelný design s výstražnými symboly integrovanými do digitálních zadních svítilen OLED 2.0.
Použitá technologie stanovuje nová měřítka rovněž z hlediska možností individualizace. V závislosti na zvolené výbavě si mohou řidiči individualizovat svůj vůz A6 e-tron* zcela novým způsobem pomocí osmi charakteristických digitálních světelných designů nově navržených digitálních denních světel ve světlometech Matrix LED a v digitálních zadních svítilnách OLED 2.0.
Specifickým highlightem nového modelu Audi A6 e-tron* je osvětlení čtyř kruhů na zádi dodávané v závislosti na výbavě. Tento prvek zvýrazňuje korporátní identitu značky Audi a propůjčuje novému modelu A6 e-tron* individuální charakter.
Interiér modelu Audi A6 e-tron* je konzistentně zaměřen na požadavky uživatelů. Trojrozměrný a vysoce kontrastní design záměrně klade prvky do popředí nebo pozadí, čímž vytváří prostorové uspořádání, jehož design je spolu s ergonomií uzpůsoben potřebám cestujících. Panoramatický displej MMI se zakřiveným designem a technologií OLED je tvořen 11,9“ displejem digitálního panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit a 14,5“ dotykovým displejem MMI a společně s 10,9“ displejem MMI pro spolujezdce vpředu tvoří digitální obrazovku s vizuálně čistým designem.
Aktivní diskrétní režim umožňuje osobě na sedadle spolujezdce vpředu věnovat se za jízdy zábavě, například sledování filmů nebo seriálů, aniž by docházelo k rozptylování řidiče. V závislosti na aktuální rychlosti jízdy a obsazení sedadla zajišťuje inteligentní řídicí jednotka směrové (diskrétní režim je zapnutý) nebo difúzní (zobrazení je viditelné pro všechny) šíření světla. Značka Audi významně posunula vývoj zobrazovací techniky na přání dodávanou druhou generací head-up displeje s rozšířenou realitou, dalším ústředním prvkem digitálního zobrazovacího systému.
Displej promítá velkou, skloněnou zobrazovací plochu přes čelní okno před řidiče. Systém ukazuje důležité informace, například rychlost jízdy, dopravní značky nebo asistenční a navigační symboly.
V interiéru panuje útulná atmosféra. Měkký ozdobný panel probíhá od dveří ke dveřím přes celou šířku přístrojové desky a vytváří pocit homogenního prostoru obklopujícího cestující. Materiály byly vybrány na základě funkčních hledisek. Současně zajišťují jasná designová odlišení různých zón v interiéru vozidla. Komfortně orientované zóny jsou navrženy s velkorysými povrchy a měkkými materiály. Naopak precizně uspořádané ovládací zóny ve vysoce kvalitní, leskle černé barvě kladou důraz na přehlednou interakci s vozidlem. Nízko umístěné, štíhlé výdechy ventilační soustavy vyvolávají dojem, jako by se ztrácely v pozadí. Displeje na přání dodávaných virtuálních vnějších zpětných zrcátek jsou umístěny na vnitřní straně dveří v dobře viditelné poloze u paty střešních sloupků A.
Je zde vytvořen také digitální obklopující pás sahající od jednoho zrcátka k druhému napříč celou digitální přístrojovou deskou a propojený dynamickým interakčním světlem u paty čelního okna. Zásadní funkce, jakými jsou nastavování polohy zrcátek, osvětlení a zamykání, jsou kompaktně integrovány do centrálního ovládacího panelu na dveřích řidiče. Elegantní atmosféru završuje na přání dodávaný systém čtyřzónové automatické klimatizace rozšířený o funkce udržování vysoké kvality vzduchu, parfémování a ionizování.
Na přání dodávaná inovativní panoramatická skleněná střecha představuje další vylepšení celého vozu. Na rozdíl od předchozích druhů minimalizuje chytré sklo panoramatické střechy přímé sluneční záření a po stisknutí tlačítka se stane neprůhledným. Tento systém je založen na technologii PDLC (Polymer-Dispersed Liquid Crystal), která dokáže měnit stav z průhledného na neprůhledný. Elektricky ovládané skleněné komponenty obsahují dvě fólie PDLC, mezi nimiž se nacházejí kapalné krystaly. Není-li k těmto vrstvám přivedeno elektrické napětí, vytvoří krystaly neprůhlednou vrstvu, a skleněná střecha je neprůsvitná. Jakmile je elektrické napětí přivedeno, krystaly se uspořádají tak, že je střecha průsvitná. Systém lze individuálně ovládat jako „digitální závěs“ tlačítkem na stropním modulu. Zákazníci mají na výběr čtyři předem nastavené úrovně průsvitnosti.
Informační a zábavní systém používá operační systém Android Automotive OS. A6 e-tron* získává aktualizace svých systémů bezdrátovým přenosem dat. Nejnovější služby Audi connect a vylepšený plánovač tras e-tron, který se dodává sériově, jsou proto vždy aktuální. Aplikace, například YouTube, jsou dostupné prostřednictvím obchodu s aplikacemi třetích stran Audi Application Store, který je integrován přímo do MMI a nevyžaduje použití chytrého telefonu.
Obchod poskytuje zákazníkům přístup k široké škále aplikací. Při uvedení modelu A6 e-tron* na trh budou k dispozici různé aplikace z následujících kategorií: hudba, video, hry, navigace, parkování a nabíjení, produktivita, počasí a zpravodajské služby. Nabídka obchodu je neustále rozšiřována a portfolio aplikací je přizpůsobováno specifickým požadavkům příslušného trhu. Kromě vylepšeného a intuitivnějšího dotykového ovládání reaguje nový koncept zobrazování a ovládání na globální trendy směřující k ještě lepší interakci. Hlasové ovládání bylo například výrazně rozšířeno a nyní hraje klíčovou roli. Audi assistant, hlasový asistent se schopností učit se, dokáže ovládat řadu funkcí vozidla.
Audi assistant bude mít v budoucnosti také přístup k dalším datům z internetu, například k předpovědím počasí a všeobecným znalostem. Zákazníci mohou díky propojení s chatbotem ChatGPT (poskytovaným v rámci služby Microsoft Azure OpenAI) vstupovat do interakce se svým vozem prostřednictvím hovorového jazyka a za jízdy poslouchat informace, které se chtějí dozvědět.
Audi assistant automaticky rozpozná, zda má aktivovat funkci vozidla, vyhledat cíl nebo například poskytnout předpověď počasí. Systém značky Audi předává dotazy uživatelů chatbotu ChatGPT pouze v případě, že sám nedokáže odpovědět na dotazy týkající se všeobecných znalostí. Řidiči si mohou užívat perfektní ovládání, protože do systému Audi assistant jsou integrovány veškeré funkce. Nejvyšší prioritou je zabezpečení dat. Všechny dotazy a odpovědi jsou po zpracování smazány, aby bylo zajištěno optimální soukromí. ChatGPT navíc nikdy nemá přístup k datům vozidla.
Prémiový audiosystém Bang & Olufsen s reproduktory v opěrkách hlavy zajišťuje optimální zvuk. Vysoce účinný zesilovač napájí 20 reproduktorů výkonem 830 W. Čtyři reproduktory jsou integrovány do opěrek předních sedadel. Audi tak může cestujícím poskytovat individuální prostorový zvuk a osobní navigační pokyny i telefonní hovory. Dodatečné reproduktory ve střešních sloupcích A a středopásmové reproduktory vytvářejí neporovnatelný 3D prostorový zvuk. Dynamické interakční světlo nabízí rozmanité komunikační funkce, a podporuje tak interakci vozidla s cestujícími. Interakční světlo má podobu velkého oblouku, který prochází napříč interiérem a přístrojovou deskou pod čelním oknem.
Výkonné, kompaktní a vysoce hospodárné elektromotory a pro PPE nově vyvinutá sada lithium-iontových akumulátorů tvořená dvanácti moduly a 180 prismatickými články s celkovou kapacitou 100 kWh (využitelná 94,9 kWh) zajišťují dojezd více než 750 kilometrů (A6 Sportback e-tron*), resp. více než 720 kilometrů (A6 Avant e-tron*). Nové Audi A6 e-tron* poskytuje zážitky ze sportovní jízdy, jimiž je značka Audi proslulá, díky nejvyššímu výkonu až 270 kW ve verzích A6 Sportback/Avant e-tron* performance (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,0–14,0; kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A). Audi A6 e-tron performance* (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,0–14,0; kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A) zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 210 km/h. S6 e-tron* poskytuje nejvyšší výkon 370 kW (405 kW s funkcí launch control pro rozjezd s maximální akcelerací) (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,4–15,7; kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A).
S6 Sportback e-tron* a S6 Avant e-tron* zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,4–15,7; kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A). Nejvyšší rychlost je 240 km/h. Dojezd na jedno nabití přesahuje 670 kilometrů (S6 Sportback e-tron*), resp. 640 kilometrů (S6 Avant e-tron*).
A6 e-tron performance* (270 kW) s pohonem zadních kol a S6 e-tron* (370 kW) s pohonem všech kol quattro budou nabízeny od uvedení nové modelové řady na trh v karosářských verzích Sportback a Avant. V závislosti na trhu budou později následovat další varianty s pohonem zadních kol nebo s pohonem všech kol quattro.
Díky 800V technologii a maximálnímu nabíjecímu výkonu 270 kW při stejnosměrném nabíjení v sériové výbavě jsou s modelem Audi A6 e-tron* možné krátké zastávky kvůli doplňování elektrické energie. To znamená, že u modelu A6 Sportback e-tron performance* lze na vhodné vysokovýkonné nabíjecí stanici HPC (High Power Charging) prodloužit dojezd až o 310 kilometrů za pouhých deset minut. Za 21 minut se stav nabití zvýší z 10 na 80 procent. Inteligentní vysokovýkonný a prediktivní systém řízení provozní teploty je klíčovým komponentem, který stojí za těmito pozoruhodnými nabíjecími výkony. Vůz s funkcí Plug & Charge se sám autorizuje na kompatibilních nabíjecích stanicích po připojení nabíjecího kabelu a aktivuje nabíjecí proces, který je zcela automatický. Pokud nabíjecí stanice pracuje s 400V technologií, může Audi A6 e-tron* používat metodu souběžného nabíjení dvou částí akumulátorové baterie. Sada akumulátorů s napětím 800 V je v tomto případě rozdělena na dvě poloviny, z nichž každá má napětí 400 V a které lze pak nabíjet souběžně výkonem až 135 kW. Ze standardních domácích nabíječek se střídavým proudem je sadu akumulátorů možné nabíjet výkonem až 11 kW. Později bude na přání nabízena varianta pro nabíjení střídavým proudem s nabíjecím výkonem 22 kW.
Vyspělý systém rekuperace kinetické energie je důležitým komponentem pro zvyšování hospodárnosti a prodlužování dojezdu modelu Audi A6 e-tron*. Tento systém dokáže zajistit přibližně 95 procent brzdných procesů v každodenním provozu. Audi A6 e-tron* dosahuje rekuperačního výkonu až 220 kW. Klíčovou roli zde hraje teplota spolu se stavem nabití sady akumulátorů. Rekuperace probíhá na přední a zadní nápravě, přičemž z důvodu účinnosti zajišťuje mírná zpomalení zadní náprava. V případě potřeby je však navíc na zadní nápravě k dispozici i vyšší rekuperační výkon díky výkonnějšímu elektromotoru.
Integrovaný brzdový systém iBS (integrated Brake System), který je důvěrně známý z předchozích modelů e-tron, byl významně vylepšen jako součást platformy PPE (Premium Platform Electric) pro prémiové elektromobily. Poprvé je možné výše popsané kombinování brzdného účinku mechanických třecích brzd a rekuperačního brzdění prostřednictvím elektromotorů na jednotlivých nápravách.
Jak je pro Audi typické, nabízí Audi A6 e-tron* také možnost dvoustupňové rekuperace, kterou lze nastavovat pomocí páček na volantu. Možný je i režim setrvačné jízdy. Vozidlo v tomto případě pokračuje v jízdě bez dodatečných odporů, jakmile řidič uvolní pedál plynu. Další alternativou v modelu A6 e-tron* je jízdní režim „B“, který umožňuje ovládat zrychlování a zpomalování vozu téměř výhradně jen jedním pedálem. Tento režim nabízí nejintenzivnější zpomalování rekuperací. Při předvídavém stylu řízení lze v jízdním režimu „B“ realizovat téměř veškeré zpomalení bez sešlápnutí brzdového pedálu.
Typická DNA značky Audi je evidentní také v oblasti podvozku, v němž se zrcadlí precizně definovaná filozofie nastavení. Činnost regulačních podvozkových systémů se vyznačuje přesnou vzájemnou koordinací. Nastavení charakteristiky přední nápravy umožňuje bezprostřední reakce vozu a výrazně ovlivňuje jízdní dynamiku modelu A6 e-tron*. Tím je umocněn dojem agility.
Na přání dodávané adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči umožňuje měnit celkové nastavení vozu v širokém rozsahu mezi vysokým jízdním komfortem a sportovní ovladatelností. V závislosti na rychlosti jízdy a individuálních preferencích se přizpůsobuje specifickému stavu vozovky a upravuje světlou výšku karoserie volbou jedné ze čtyř úrovní. Speciální funkcí je režim efficiency systému Audi drive select. V režimu efficiency sníží odpružení světlou výšku karoserie o 20 milimetrů v závislosti na rychlosti jízdy, čímž zlepší aerodynamiku vozu. Toto opatření slouží k optimalizaci spotřeby elektrické energie a prodloužení dojezdu.
Model Audi S6 e-tron* je vybaven systémem pohonu všech kol s důrazem na přenos větší hnací síly na zadní nápravu. Vysoce variabilní rozdělování točivého momentu zvyšuje úroveň jízdní dynamiky. Odlišné charakteristiky elektromotorů na přední a zadní nápravě umožňují přenášet větší točivý moment na zadní nápravu dokonce i při maximálním zatížení. Modely Audi S6 e-tron* a A6 e-tron* mají odlišné rozměry pneumatik na přední a zadní nápravě, což zvyšuje úroveň jízdní stability a sportovních vlastností.
Audi poskytuje s asistenčními systémy pro model A6 e-tron* širokou škálu funkcí usnadňujících každodenní život na cestách a výrazně zvyšujících úroveň bezpečnosti silničního provozu pro všechny jeho účastníky.
Adaptivní asistent řízení plus patří mezi nové funkce modelu A6 e-tron*. Systém podporuje řidiče při zrychlování, brzdění, udržování rychlosti jízdy i bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a asistuje při řízení vozu v příslušném jízdním pruhu. Adaptivní asistent řízení plus tedy zvyšuje jízdní komfort, a to především při cestování na dlouhé vzdálenosti. Systém kromě různých senzorů, v závislosti na regionu, používá také mapové podklady ve vysokém rozlišení a sdílená data od ostatních vozidel uchovávaná a zpracovávaná v agregované podobě v cloudu. Vozidlo na základě fúze těchto informací vypočítává zbývající trasu a umožňuje komfortní jízdu v celém rozsahu rychlostí i v dopravních kolonách.
Park assist plus se zobrazováním vzdálenosti od překážek, zadní kamera, omezovač rychlosti propojený s kamerovým rozpoznáváním dopravních značek, adaptivní tempomat a rozpoznávání únavy a nepozornosti řidiče budou v době uvedení na trh součástí sériové výbavy.
Výkonné, sportovní modely A6 e-tron* a S6 e-tron*, dodávané v karosářských verzích Sportback a Avant s dokonalými proporcemi, budou moci zákazníci objednávat od podzimu 2024. Sériová výbava a ceny pro český trh budou oznámeny se spuštěním předprodeje.
Zdroj: Tisková zpráva Porsche Česká republika s.r.o.