508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED

„Jsme Peugeot Sport Engineered: divize společnosti Peugeot zaměřená na vysoce výkonné vozy. Chceme definovat nový typ výkonu, který přinesou automobily, jejichž elektrický pohon vytváří nové pocity a zážitky z jízdy. Zahajujeme novou éru, v níž kraluje kilowatt, jenž zajišťuje točivý moment a úroveň výkonu, jakých ještě nikdy nebylo v rámci sériové výroby u značky Peugeot dosaženo. Nejdeme po žádné předem určené ani vyšlapané cestě. Vede nás naše historie, naše vášeň a naše know-how. My, piloti a inženýři, jsme noví průkopníci a musíme se naučit znovu se učit. Vynulovat počítadla, ovládnout nové technologie, dobýt nová území.“

PEUGEOT SPORT INSIDE

Značka Peugeot představuje první zástupce řady Peugeot Sport Engineered: vysoce výkonnou verzi fastbacku Peugeot 508 a 508 SW. Jde o dokonalé spojení sportovního charakteru a ekologicky účinných technologií. Touto kombinací Peugeot definuje principy nového odpovědného výkonu, který označuje jako Neo-Performance. Podpis této nové řady se 3 kryptonitovými drápy odkazuje na novou identitu divize Peugeot Sport a na světelné podpisy sériových modelů. Inspiraci přitom čerpá i z dědictví značky, konkrétně ze zadních světel modelu Peugeot 504 Coupé.

508 Peugeot Sport Engineered je opravdovou přehlídkou technologií a toho nejlepšího z odbornosti expertů divize Peugeot Sport. Ti své znalosti již opakovaně prokázali:

  • v mezinárodních soutěžích, jako je WRC (World Rally Championship), Dakar, Pikes Peak nebo WEC (Word Endurance Championship);
  • vývojem konceptu 208 FE v roce 2013 (46 g CO2/km – zrychlení z 0 na 100 za 8,2 s) a 308 R HYbrid v roce 2015 (500 k – 720 Nm – zrychlení z 0 na 100 za 4,0 s).

Souběžně s uvedením označení Peugeot Sport Engineered značka oznamuje, že se od roku 2022 vrací do  Světového vytrvalostního mistrovství sportovních vozů (WEC – World Endurance Championship) v kategorii LMH (Le Mans Hypercar).

PEUGEOT SPORT PERFORMANCE

508 Peugeot Sport Engineered je nejvýkonnějším sériovým vozem, jaký kdy Peugeot vyrobil.

Motor může díky důmyslné kombinaci tepelné a elektrické energie vyvinout výkon 360 k a točivý moment 520 Nm. Tato kombinace umožňuje dosáhnout téměř okamžité odezvy. Dosahované výkonové charakteristiky nemají u značky Peugeot obdoby:

  • zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s,
  • 1000 m s pevným startem za 24,5 s,
  • z 80 na 120 km/h za 3 s,
  • maximální rychlost 250 km/h (elektronicky řízená).

Potěšení z jízdy je samotnou podstatou DNA značky Peugeot, a proto inženýři divize Peugeot Sport upravili podvozek vozu Peugeot 508 tak, aby bylo dosaženo co nejvyššího kompromisu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi:

  • optimalizace proměnlivého tlumení se 3 režimy (Confort/Hybrid/Sport);
  • nižší světlá výška, širší rozchod o 24 mm vepředu a o 12 mm vzadu;
  • přední brzdové kotouče o průměru 380 mm a pevné třmeny se 4 písty;
  • 20" kola s pneumatikami Michelin© Pilot Sport 4S.

HIGH EFFICIENCY

Výkonu 360 koní je u vozu 508 Peugeot Sport Engineered dosahováno díky kombinaci výkonu jeho spalovacího motoru a dvou elektromotorů vpředu a vzadu. Pohon všech čtyř kol zajišťuje optimální pohyblivost za všech klimatických podmínek.

Prostřednictvím voliče režimů na středové konzole je k dispozici pět jízdních režimů:

  • Electric: pro jízdu se 100% elektrickým pohonem v naprostém tichu, dojezd 42 km podle protokolu WLTP, přístup do zelených zón ve městech a zrychlení s vysokými otáčkami díky okamžité reaktivitě elektrických motorů od 0 do 140 km/h;
  • Confort: režim Hybrid s měkčím odpružením pro „vysoce komfortní“ jízdu;
  • Hybrid: režim, který pro optimalizovanou spotřebu automaticky volí v závislosti na dané situaci mezi spalovacím nebo elektrickým motorem;
  • Sport: maximální výkon 360 koní pro maximální potěšení. Tento režim také ovlivňuje řízení, tlumení, kartografii plynového pedálu a digitální podbarvení akustiky motoru. Spalovací motor nabíjí baterii, aby byl vždy k dispozici nejvyšší výkon;
  • 4WD: dokonalá pohyblivost a stabilita v terénu s obtížnou přilnavostí.

Z hlediska hybridizace využívá 508 Peugeot Sport Engineered odborných znalostí značky Peugeot, které se prokázaly při nedávném uvedení modelů Peugeot 3008 Hybrid/Hybrid4 a Peugeot 508/508 SW Hybrid. Současně čerpá ze zkušeností divize Peugeot Sport s hybridními vozy v závodech. Režimy dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené jakékoliv běžné situaci:

  • méně než 7 hodin s použitím běžné domácí zásuvky,
  • 4 hodiny se zesílenou zásuvkou 16 A,
  • méně než 2 hodiny při použití Wall Boxu 32 A.

Instalaci zařízení mohou zajistit přímo koncese značky Peugeot. Celý ekosystém určený pro elektrifikované modely Peugeot je k dispozici prostřednictvím aplikací MyPeugeot® a Free2Move Services.

508 Peugeot Sport Engineered má díky inteligentnímu uspořádání elektromotorů a baterie stejně velký objem kabiny a zavazadlového prostoru (nad podlahou) jako verze vybavené spalovacími motory.

Označení Peugeot Sport Engineered představuje nový typ špičkového výkonu: Neo-Performance. Jedná se o dokonalé spojení sportovního charakteru a technologií s rekordními emisemi CO2/km. Tato vysoce výkonná verze dosahuje podle protokolu WLTP emise CO46 g /km, což odpovídá spotřebě 2,03 l/100 km.

FULL SENSATION EXPERIENCE

508 Peugeot Sport Engineered je z hlediska jízdní stability samotnou esencí know-how značky Peugeot. Inženýři divize Peugeot Sport doladili nastavení podvozku pro ještě větší potěšení z jízdy. Držení stopy je díky dokonale vyladěnému řízení zcela přesné.

Navíc k pohonu všech kol a optimální bezpečnosti je vůz 508 Peugeot Sport Engineered dodáván se všemi asistenčními systémy dostupnými u řady Peugeot 508, jako je noční vidění (Night Vision), adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, systém udržování vozu v jízdního pruhu (Lane Positioning Assist), automatické nouzové brzdění atd.

Peugeot i-Cockpit® se zde objevuje v jedné ze svých nejatraktivnějších podob. Nabízí kompaktní volant se třemi kryptonitovými drápy, což jsou typické prvky Peugeot Sport Engineered, a 100% digitální vyvýšený přístrojový panel. Grafické animace a centrální 10" HD displej nesou pro větší exkluzivitu podpis značky.

Čalounění sedadel „Comfort-fit“ je specifickou kombinací kůže, 3D tkaniny a Alcantary©. Interiér zdobí dvojité prošívání v šedé barvě Tramontane a Kryptonite. Součástí sériové výbavy je audiosystém Focal® Hi-Fi.

Aerodynamický tvar karoserie je zdůrazněn charakteristickými prvky specifickými pro tuto verzi:

  • vpředu: ostře řezaná mřížka chladiče, přední nárazník, mřížky sání a monogram Kryptonite;
  • zboku: tři fólie se specifickým dekorem, tří drápy na liště okna u zadních sloupků v případě fastbacku a na předním blatníku u SW;
  • vzadu: černé koncovky výfuku díky elektrolytické úpravě, leskle černý centrální difuzor;
  • 20" kola s pneumatikami Michelin© Pilot Sport 4S, třmeny předních brzd Peugeot Sport Kryptonite.

508 Peugeot Sport Engineered je k dispozici ve 3 odstínech karoserie: specifická šedá Sélénium, černá Perla Nera, bílá Nacré. Všechny nápisy 508 Peugeot Sport Engineered jsou v černém provedení, aby se podtrhnul přirozené sportovní charakter vozu Peugeot 508.

508 Peugeot Sport Engineered se vyrábí ve francouzském městě Mulhouse a na objednávku bude k dispozici od poloviny října 2020 (v závislosti na zemi).

Pozn.:

  • Termín uvedení v České republice zatím není stanoven. Objednávky zatím nebyly pro český trh otevřeny.
  • Nabídka doplňků výbavy a specifikace vozů se může lišit dle zemí určení.
PEUGEOT_508PERFO_2009STYP_103
PEUGEOT_508PERFO_2009STYP_050
PEUGEOT_508PERFO_2009STYP_132_0
PEUGEOT_508PERFO_2009STYP_113_0