Audi A5 Sportback, A5 Coupé a A5 Cabriolet se představují s novým, ještě ostřejším vzhledem a nejaktuálnější verzí konceptu ovládání MMI touch.
Technika částečně hybridního pohonu nabízí více komfortu a zároveň snižuje spotřebu paliva. V modernizovaných modelech Audi S5 Sportback a S5 Coupé zajišťuje podmanivou akceleraci motor 3.0 TDI s elektricky poháněným dmychadlem a hlavní elektrickou sítí s napětím 48 V.
Sportovní estetika modernizovaných modelů Audi A5 se vyznačuje novým designérským stylem z vyšší třídy. Již první generace této modelové řady z roku 2007 fascinovala sportovně harmonickými liniemi. V roce 2016 ji vystřídala druhá generace s novými, ještě ostřejšími detaily. Exteriér je nyní výrazně modernizován, především příď zanechává dojem větší rozhodnosti. Maska chladiče s voštinovou mřížkou je nižší a širší. Štíhlé otvory pro přívod vzduchu nad maskou chladiče připomínají klasický model Audi Sport quattro z roku 1984. Spodní část nárazníku se zvětšenými otvory pro přívod vzduchu zdobí nepřehlédnutelná lišta. Nové boční prahy vůz z profilu vizuálně zeštíhlují a záď působí ještě širším dojmem díky difuzoru s lichoběžníkovými koncovkami výfukové soustavy.
Všechny karosářské verze modelové řady A5 i varianty pohonu sjíždějí z montážní linky se světlomety LED v sériové výbavě. Na přání nabízí Audi světlomety Matrix LED a zadní svítilny LED s dynamickými ukazateli směru. V nejvyšší verzi osvětlovací techniky obdrží zákazníci světlomety Matrix LED včetně laserových světlometů Audi, zadní svítilny LED s dynamickými ukazateli směru a dynamické osvětlovací funkce. Nový je také koncept výbavových linií. Pro exteriér jsou nyní kromě základní varianty nabízeny na přání dvě linie: advanced a S line. Modely S a A5 Cabriolet se navíc odlišují vlastním stylem. Vnější výbavové linie a interiérové pakety S line a design selection lze nyní libovolně kombinovat. Zákazníci mají na výběr 12 barev laku karoserie, včetně nového metalického odstínu zelená Distrikt.
Interiéru modelů A5 dominují horizontální linie. Velký displej MMI touch, centrála nového ovládacího systému, se nachází uprostřed přístrojové desky a je mírně natočen k řidiči. Za tmy vytváří příjemnou atmosféru paket vícebarevného dekoračního osvětlení včetně zvýraznění kontur, který se dodává sériově ve výbavové linii design selection.
Rozsáhle síťově propojené Audi A5 nabízí díky novému konceptu MMI touch podobné zážitky z ovládání jako moderní chytré telefony. Dotykový displej s úhlopříčkou 10,1“ a akustickou zpětnou vazbou nahrazuje dosavadní otočné tlačítko. Grafika je čistá a minimalistická, struktura menu vychází vstříc očekáváním uživatele. Textové vyhledávání MMI pracuje s nápovědou a velmi rychle nabídne hledané odpovědi. Hlasové ovládání rozumí mnoha formulacím z běžně používaného hovorového jazyka. Jako vrcholný systém je nabízena informační a zábavní centrála MMI Navigation plus.
Také navigační systém s novými funkcemi se vyznačuje inteligencí a intuitivním používáním. Řidiči například navrhuje trasy na základě dosud absolvovaných jízd. Nabídky Audi connect a Audi connect plus zahrnují mnoho internetových služeb, včetně informací z internetu o dopravních značkách a nebezpečných úsecích, parkovacích místech na ulici nebo semaforech v rámci služby „Car-to-X“, kterou značka Audi spustila v červenci v Ingolstadtu. Automobil je v tomto případě propojen s centrálním počítačem pro řízení semaforů ve městě. Aplikace myAudi App propojuje automobil s chytrým telefonem zákazníka. Sériově nabízená individualizace umožňuje sestavit až sedm různých uživatelských profilů pro uložení osobních nastavení a preferencí. Na přání dodávaný digitální klíček Audi connect promění chytrý telefon Android v klíček od vozidla, s nímž lze odemknout dveře a spustit motor.
Modernizované Audi A5 používá nové informační a zábavní systémy s vyšším výpočetním výkonem, které vycházejí z třetí generace modulární platformy pro informační a zábavní systémy (MIB 3). Tyto systémy spolupracují s rovněž novým komunikačním zařízením, Communication Box, které má na starosti například telefonování nebo služby Audi connect. Audi A5 je již sériově vybaveno hotspotem WLAN. Řidič ovládá 12,3“ displej digitálního panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit s rozlišením Full HD (1920 x 720 pixelů) na multifunkčním volantu a na výběr má tři zobrazení. Jako doplněk je k dispozici průhledový displej, který promítá důležité informace do přímého zorného pole řidiče.
Velkou novinkou v modelové řadě A5 je také nabídka dodatečných funkcí podle aktuálních potřeb zákazníka (functions on demand). Zákazník si může na internetu kdykoli po koupi vozidla objednat prostřednictvím aplikace myAudi App tři funkce – navigační systém Audi MMI plus, přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+ a Audi smartphone interface. Přitom má pro aktivaci služeb na výběr tři období: jeden měsíc, jeden rok nebo neomezeně. Nabídku pro Audi A5 doplňuje Audi phone box a prémiový audiosystém Bang & Olufsen s prostorovým zvukem 3D. Pro modernizované modely A5 nabízí Audi velký počet asistenčních systémů, z nichž některé se dodávají sériově.
Pro modernizované modely Audi A5 (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,4-3,7*; kombinované emise CO2 v g/km: 143-98*) jsou v Německu nabízeny motory s výkonem od 120 kW (163 k). Nabídka kromě toho zahrnuje také modely S, poháněné výkonnými agregáty V6. Všechny motory splňují limity emisní normy Euro 6d-temp.
V době uvedení na trh bude velký počet motorů pro Audi A5 vybaven částečně hybridním systémem (MHEV). Generátor s funkcí spouštěče, který je s klikovým hřídelem spojený řemenem, získává při zpomalování zpět kinetickou energii a ukládá ji po přeměně na elektrickou energii do kompaktního lithium-iontového akumulátoru. U čtyřválcových motorů je systém MHEV integrován do 12V elektrické sítě vozidla. Modely S TDI jsou vybaveny novou hlavní elektrickou sítí s napětím 48 V. Podle výsledků interních zkušebních jízd může tento druh elektrifikace ušetřit v každodenním provozu, například u modelu S5 TDI, až 0,4 litru na 100 kilometrů – rekuperací nebo vypnutím motoru, pokud řidič uvolní pedál plynu. Funkce start-stop se aktivuje neobvykle brzy, opětovné spuštění motoru je rychlé a komfortní.
Všechny modely A5 používají k přenosu hnací síly automatickou převodovku, a to buď sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic, nebo osmistupňovou samočinnou převodovku tiptronic. Pohon všech kol quattro je na přání k dispozici pro motory se střední úrovní výkonu a pro tři nejvýkonnější verze se dodává sériově.
Prohlédnout skladové vozy Audi >
Podvozek je dokonale sladěn s charakterem kultivované sportovnosti, jímž se vyznačují všechny modely A5. Kromě sportovně komfortního sériového nastavení se na přání dodává také tužší sportovní podvozek nebo podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Jejich řízení je začleněno do systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který je součástí sériové výbavy. To samé platí pro řízení, automatickou převodovku a řízení motoru. Řidič má na výběr pět jízdních režimů Audi drive select, jejichž prostřednictvím může ovlivnit způsob spolupráce uvedených komponentů. Za velkými koly s průměrem ráfku až 20 palců jsou umístěny výkonné brzdy.
Mohutný točivý moment: Audi S5 TDI Modernizované modely Audi S5 Sportback (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 6,2-6,1*; kombinované emise CO2 v g/km: 162-160*) a S5 Coupé (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 6,2-6,1*; kombinované emise CO2 v g/km: 161-160*) pro evropské trhy mají pod kapotou vznětový motor V6 s maximálním točivým momentem 700 N.m a nejvyšším výkonem 255 kW (347 k). Jednotka 3.0 TDI nabízí v každé jízdní situaci intenzivní akceleraci, kultivovaný běh a dlouhý dojezd – i díky systému MHEV a elektricky poháněnému dmychadlu (EAV), které podporuje výfukové turbodmychadlo. Oba modely S TDI zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než pět sekund. Elektronicky omezená nejvyšší rychlost 250 km/h je jen formalitou.
Hnací síla je v modelech S5 Sportback a S5 Coupé přenášena na vozovku osmistupňovou převodovkou tiptronic a trvalým pohonem všech kol quattro. Sportovní podvozek S s tuhým nastavením se dodává sériově, elektronicky řízené tlumiče na přání. Na výjimečné postavení modelů S TDI poukazují mnohé stylistické detaily exteriéru a interiéru – od čtyř kruhových koncovek výfukové soustavy až po režim S na přání dodávaného digitálního panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit.
Stejně jako všechny otevřené modely Audi má i A5 Cabriolet klasickou skládací střechu z tkaniny. Zvukově izolovaná střecha se otevře zcela automaticky během 15 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h. Vysokou úroveň tuhosti karoserie zajišťují příslušné výztuhy. Zavazadlový prostor čtyřmístného kabrioletu má při natažené střeše objem 370 litrů. Dělená opěradla zadních sedadel lze sklopit.
U příležitosti zahájení prodeje modernizované modelové řady A5 bude nabízena speciální edice. Exkluzivní edition one je k dispozici pro karosářské verze Sportback a Coupé, poháněné motory s výkonem 140 kW nebo vyšším. Sportovní podvozek je součástí sériové výbavy. Vnější design vychází z paketu S line, který je doplněn nápadnými černými prvky, jako je například černá střecha u verze A5 Coupé. Lakování karoserie je nabízeno v odstínech šedá Quantum, perleťová šedá Daytona a metalická zelená Distrikt. V interiéru má zákazník na výběr pakety vnitřní výbavy design selection nebo S line. Obě verze interiéru jsou zušlechtěny exkluzivními detaily.
Modely Audi A5 a modely S5 s motorem TDI v novém sportovním stylu bude možné v Evropě včetně České republiky objednávat od podzimu 2019. Od začátku roku 2020 budou tyto modely k dispozici u prodejců. Ceny pro český trh ještě nebyly stanoveny.
Zdroj: Tisková zpráva Audi