Takové Audi se ještě nikdy nevyrábělo.
Takové Audi se ještě nikdy nevyrábělo. Audi e-tron GT ukazuje, jak emocionální a fascinující budoucnost mobility čeká zákazníky značky se čtyřmi kruhy. Výhradně elektricky poháněné gran turismo bude uvedeno na trh v únoru 2021 hned ve dvou verzích: e-tron GT quattro a RS e-tron GT. Obě jsou výkonné, rychlé a dynamické, obě jezdí s nulovými lokálními emisemi. Souhrn těchto kvalit vytváří silný charakter, který je novou interpretací konceptu gran turismo, tedy automobilu pro cestování ve velkém stylu.
Exteriér modelu Audi e-tron GT je uměleckým dílem, které se vyzařuje nebývalou dynamikou. Každá plocha a každá linie přispívá k dokonale sladěnému celku – od světlometů, vybavených na přání laserovými světly, až po velký difuzor na zádi. Souhrn těchto detailů vytváří skulpturu, kterou vytvaroval samotný vítr. Její tvarové řešení se totiž vyznačuje mimořádnými aerodynamickými kvalitami, což dokládá součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24. Také interiér odpovídá klasickým vozům kategorie gran turismo. Sedadla řidiče a spolujezdce ve sportovně nízké poloze odděluje široká středová konzola. Zadní sedadla nabízejí dostatek prostoru i dospělým osobám. Progresivní elegance vnitřního designu umocňuje pokrokový charakter vozu.
Gran turismo je sportovní cestovní automobil s vysokou úrovní jízdní dynamiky pro suverénní překonávání velkých vzdáleností. Tento charakter má i Audi e-tron GT. V závislosti na verzi poskytují jeho elektromotory nejvyšší výkon 350 kW (476 k), resp. 440 kW (598 k). To je předpokladem pro dynamické sprinty – stejně důležitý je však dojezd až 487 kilometrů (dle WLTP), který umožňuje sada akumulátorů s využitelnou kapacitou 85 kWh. Elektrická soustava pracující s napětím 800 V je připravena na rychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 270 kW. Také podvozek je podřízen požadavku na vyváženost mezi dynamikou a komfortem. K tomu přispívají vyspělé technologie, mezi něž patří Audi drive select, řízení všech kol, adaptivní tlumiče, vzduchové pružiny se třemi komorami, elektrický pohon všech kol a uzávěrka zadního diferenciálu. Kola mohou mít průměr ráfku až 21 palců. Brzdové kotouče se dodávají s průměrem až 420 milimetrů – a na přání jsou vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny.
Stejně jako všechny modely Audi nabízí i e-tron GT rozsáhlé síťové propojení. Informační a zábavní systémy, online služby Audi connect a asistenční systémy odpovídající nejnovějšímu stavu techniky. Značka Audi navíc zkomponovala pro model e-tron GT specifický zvuk, protože dynamické umělecké dílo má i dobře znít – dravě a pokrokově, zkrátka jako pravé Audi.
Zdroj: Tisková zpráva Audi