Etalon kvality a prestiže: nové Audi A6 Avant

Etalon kvality a prestiže: nové Audi A6 Avant

Dynamický design a vynikající aerodynamika ve spojení s mimořádnými kvalitami pro každodenní provoz i cestování na velké vzdálenosti

  • Částečně elektrická jízda, větší hospodárnost a vyšší sportovní výkony: mild hybridní technologie MHEV plus
  • Dokonalá syntéza sportovnosti a komfortu: podvozek se vzduchovým odpružením a řízení všech kol

Nové Audi A6 Avant* je dynamičtější, hospodárnější a digitálnější než dosud a jako žádný jiný vůz v prémiovém segmentu vyšší třídy ztělesňuje prvotřídní cestování. Moderní zážehové a vznětové motory zvyšují díky mild hybridní technologii MHEV plus sportovní výkony a snižují emise CO2. Podvozek se vzduchovým odpružením a řízením všech kol zajišťuje na dlouhých trasách i v ulicích velkoměsta vysokou úroveň jízdního komfortu a agilní ovladatelnost. Znamenitý součinitel aerodynamického odporu vzduchu, cx = 0,25, je nejnižší ze všech modelů Audi Avant poháněných spalovacím motorem a přispívá k vysoké hospodárnosti. Audi tím potvrzuje dokonalý soulad tvarového řešení s funkčností. Exteriér vyzařuje sportovně elegantní charakter a propůjčuje modelu A6 Avant* výrazný vzhled umocněný novou technologií digitálního osvětlení. Nový model navíc přesvědčí i svým intuitivním konceptem ovládání a informačním a zábavním systémem, který je důsledně zaměřen na uživatele a kromě panoramatického displeje Audi MMI zahrnuje také displej pro spolujezdce vpředu.

Více o vozech Audi >

Předseda představenstva značky Audi Gernot Döllner k premiéře nového modelu říká: „Píšeme další kapitolu historie našich modelů Avant. Nové Audi A6 kombinuje elegantní a dynamický design s vynikající aerodynamikou.Hospodárné a současně výkonné pohony spolu se špičkovými podvozkovými technologiemi snoubí sportovnost s vysokým komfortem a proměňují cestování s modelem A6 v prvotřídní zážitek.“ Společnost Audi pokračuje s tímto modelem ve velké produktové ofenzivě zahájené v roce 2024. Obnova a omlazení produktového portfolia je součástí strategie, která připravuje značku se čtyřmi kruhy na budoucnost v prostředí zintenzivněné konkurence. „S A6 obnovujeme nyní významnou modelovou řadu,“ dodává Döllner.

Etalon kvality a prestiže: nové Audi A6 Avant

Dokonalá souhra: Design a aerodynamika

A6 Avant dává svým minimalistickým designovým stylem najevo svůj funkční a nadčasový charakter. Tento přístup je patrný jak v oblasti designu, tak aerodynamiky. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25 je nejnižšív rámci všech karosářských variant Avant poháněných spalovacím motorem v portfoliu značky Audi.

K vynikající aerodynamice přispívá kromě velkých otvorů systému „vzduchových clon“ a variabilně nastavitelného otvoru pro přívod chladicího vzduchu na přídi především výrazný střešní spoiler spolu s aerodynamickými prvky po stranách zadního okna. Sportovní záď s nápadným difuzorem ztělesňuje typické znaky modelů Avant. Ve spojení s působivě rozšířenými podběhy kol quattro vystupujícími z ramenní oblasti a širokým rozchodem kol je tím umocněn dynamický design. Dlouhý rozvor náprav a protažená kapota motoru současně pozvedávají eleganci a završují dokonalé proporce modelu A6 Avant.

Hospodárné a výkonné: Pohony s technologií MHEV plus

Zásadní podíl na výjimečných zážitcích z jízdy mají pohony s mild hybridní technologií MHEV plus. Kromě čtyřválce 2.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) disponuje tímto druhem částečné elektrifikace i šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 270 kW (367 k). Systém MHEV plus podporuje spalovací motor, zvyšuje výkony i jízdní komfort a snižuje emise CO2.Jeho součástí jsou tři zásadní komponenty: 48V akumulátorová baterie, reverzní alternátor (BAS), poháněný řemenem a zajišťující kromě výroby elektrické energie také funkci spouštěče spalovacího motoru, a generátor pohonu (PTG) s integrovanou výkonovou elektronikou. PTG umožňuje čistě elektrické zaparkování vozu a manévrování. A6 Avantjezdí elektricky také při pomalé jízdě ve městě, v plynulém provozu, například na silnicích mimo město, a na úsecích před začátkem obce. PTG kromě toho poskytuje při rozjezdu nebo předjíždění dodatečný točivý moment až 230 N.m a výkon až 18 kW (24 k). Při zpomalování získává PTG zpět kinetickou energii. Systém rekuperace přitom dosahuje výkonu až 25 kW.

Kompletní nabídka vozů Audi >

Syntéza sportovnosti a komfortu: Podvozek a řízení

Nový model A6 Avant přivádí syntézu sportovnosti a komfortu k dokonalosti mimo jiné na přání dodávanými prvky výbavy, jakými jsou řízení všech kol nebo adaptivní vzduchové odpružení s nastavitelnou světlou výškou a variabilním tlumením. Ještě vyšší agilitu zajišťuje sportovní diferenciál quattro.

Sériově dodávané progresivní řízení nového modelu A6 Avant* se nyní vyznačuje ještě bezprostřednějšími reakcemi.V porovnání s předchůdcem je kompletní konstrukce od volantu až ke kolům tužší. Jejími součástmi jsou torzní tyč, pevně přišroubovaná převodka řízení a vyztužená ložiska příčných ramen. Navíc byl mírně zvětšen odklon kol na přední nápravě. Výsledkem všech uvedených opatření jsou výrazně lepší reakce vozu na pohyby volantu a intenzivnější zpětná vazba informující řidiče o dění mezi pneumatikami a povrchem silnice, což v kombinaci s výkonným pohonem vede k precizním jízdním vlastnostem s mimořádnou ochotou měnit směr jízdy.

Ve spojení s pohonem všech kol quattro je na přání k dispozici řízení všech kol. Jeho dynamická funkce reaguje s ještě větší rychlostí. Při nízké rychlosti jízdy jsou zadní kola natáčena až o pět stupňů v opačném směru než přední kola. Díky tomu se vůz při jízdě v městském provozu a v ostrých zatáčkách chová ještě agilněji. Navíc se tím zmenší průměr otáčení až o jeden metr. Při střední a vysoké rychlosti jízdy se zadní kola natáčejí ve stejném směru jako přední, což podporuje jízdní stabilitu a zvyšuje preciznost řízení.

Vynikající komfort s digitálními funkcemi: Interiér

prvotřídní úrovni cestování přispívá také interiér s velkorysou nabídkou vnitřního prostoru a nejmodernějšími technologiemi. Koncept ovládání je zaměřen na řidiče a díky panoramatickému displeji a displeji pro spolujezdce vpředu vytváří novou úroveň digitálních zážitků. Velkou roli přitom hraje individualizace, která se týká také osvětlení.Uživatelé si mohou vybírat ze sedmi charakteristických digitálních světelných designů na přídi a zádi. Tuto technologii viditelně prezentují aktivní segmenty, které jsou inteligentně rozsvěcovány a zhasínány, a to především v kombinaci s druhou generací digitálních zadních svítilen OLED. Vůz je díky tomu snadno rozpoznatelný a současně tato technologie zvyšuje bezpečnost silničního provozu. Digitální osvětlovací technologie – zásadní součást DNA značky Audi – tak přispívá ke komfortní a bezpečné jízdě.

Komfort navíc zvyšuje bohatá, velmi kvalitní výbava, jejíž součástí je například panoramatické střešní okno s variabilní průsvitností. Panoramatické střešní okno umocňuje již tak velkorysý pocit prostornosti a umožňuje přechody mezi světlem zaplaveným interiérem a účinným zatemněním. Výjimečné zážitky z poslechu zajišťuje prémiový audiosystém Bang & Olufsen s 3D zvukem, jehož reproduktory v opěrkách hlavy na předních sedadlechzprostředkovávají posluchačům nevšední požitek. Základem je zdokonalená akustika z hlediska aerodynamiky i celého vozidla, kterou na špičkovou úroveň posouvá mimo jiné vylepšená akustická izolace. Sériově dodávaná čtyřzónová automatická klimatizace kromě toho nabízí mimořádně vysoký komfort řidiči, spolujezdci vpředu i cestujícím na sedadlech vzadu.

Vozy Audi na BARTH Operák >

Od 1 719 900 Kč: Uvedení na trh a ceny

Nové Audi A6 Avant je možné objednávat od března 2025. Na českém trhu budou nabízeny výhradně verze s pohonem všech kol quattro a vstupní verze se čtyřválcovým vznětovým motorem o výkonu 150 kW stojí 1 719 900 korun včetně DPH. S třílitrovou zážehovou šestiválcovou jednotkou o výkonu 270 kW začínají ceny od 1 948 900 korun včetně DPH. Součástí sériové výbavy pro český trh je již paket Tech a také prodloužená tovární záruka na 4 roky / 120 000 kilometrů. Paket Tech obsahuje mimo jiné 360° kamerový systém, 4-zónovou automatickou klimatizaci, přední LED Matrix světlomety plus s ostřikovači a zadní LED světla pro, automaticky zaclonitelná vnitřní i vnější zpětná zrcátka.

Tomáš Kraus

Bc. Tomáš Kraus, DiS.

prodejce vozů

tomas.kraus@autocentrum.cz