Zachovejte klid. Každý situace má své řešení.
Dnešní doba je zrychlená, požadavky na jednotlivce jsou mnohdy vysoké a tak není divu, že člověk občas není zcela ve své kůži. Ne že by snad tankování na benzinové pumpě bylo zásadní životní událostí, nicméně jedná se o úkon, kdy se moment nepozornosti může pořádně prodražit a přinést tak trochu zbytečně starosti navíc.
Každopádně – pokud už taková situace nastane, ať už z důvodu nepozornosti či vlivem jiného označení paliva za hranicemi ČR, je důležité zachovat v první řadě klid a chladnou hlavu a vzpomenout si na známé české rčení: „Nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko.“
Každé situace má totiž vždycky řešení…
Obecně vzato je „lepší variantou“, když se Vám podaří dotankovat/natankovat do dieselu pár litrů benzinu. Při natankování přibližně 5 – 10 % v rámci celkového objemu nádrže lze totiž nastalou situaci řešit pouhým dotankováním plné nádrže naftou a dolitím aditiva, aby byla zvýšena mazavost nafty a benzin byl dostatečně naředěn.
Poté je žádoucí nádrž pravidelně doplňovat naftou (nečekat až bude prázdná), a to z toho důvodu, aby byl zbývající benzin v nádrži i nadále ředěn. Nicméně je třeba říct, že moderní vozy jsou poměrně háklivé, proto vždy stojí minimálně za zvážení konzultace u autorizovaného servisu.
O něco složitější situace nastává ve chvíli, kdy natankujete do benzinového auta omylem naftu. Pravda, příliš úzké hrdlo u „benziňáků“ zpravidla řidiče zastaví včas, ale najdou se i výjimky. V takovém případě je ideální nechat vůz rovnou odtáhnout do servisu, kde odčerpají palivo a tím zamezí jakýmkoliv dalším potenciálním škodám.
Při chvilkové nepozornosti během tankování hraje zásadní roli:
Co se týče případné opravy, tak ta se vždy odvíjí od konkrétního typu motoru, poměru smísení a doby provozu s palivem, které do nádrže nepatří.
V ideálním případě, pokud nedáte prostor panice, zaplatíte a řešíte POUZE odtah vozidla a následné vyčerpání paliva z nádrže.