Uvedením vozu 5008 značka PEUGEOT přinesla významné změny do segmentu MPV.
Model sice respektuje základní zásady segmentu, ale vnáší do něj dosud nepoznané kvality. Svým ladným a elegantním stylem a dynamickými vlastnostmi představuje ve své kategorii jedinečnou nabídku.
Peugeot 5008 má kompaktní rozměry, zákazníkům nabízí vysokou úroveň praktičnosti, komfortu a bezpečnosti. Řidič ze svého místa, na kterém upoutá vysoká konzola, má dokonalý přehled. Údaje o rychlosti se mu barevně promítají do zrakového pole na čelní sklo a kamera pro snadné couvání mu ulehčuje manévry. Peugeot 5008 je praktický, dynamický a pro řidiče stimulující.
Funkční interiér umožňuje upravovat zadní část podle potřeb: je zde pět samostatně sklopitelných sedadel, rovná podlaha, opěradlo sedadla spolujezdce vepředu lze sklopit k sedadlu… Sedmimístná verze nabízí dvěma cestujícím na přídavných sedadlech vysoký komfort, v prostoru, v němž se příjemně cestuje.
Nový Peugeot 5008 nabízí nadstandardní styl, na silnici je díky světelnému podpisu nových technologických světlometů na první pohled rozpoznatelný.
„Značka PEUGEOT musela u svého prvního kompaktního MPV zachovat základní rysy segmentu a současně přijít s inovacemi. A to se u vozu 5008 podařilo! Díky místu řidiče a jízdním vlastnostem je stejně příjemný pro řidiče jako pro posádku.“
Maxime Picat, generální ředitel společnosti PEUGEOT
Oko uživatele, ať už řidiče, či pasažéra, okamžitě objeví, v čem tkví kvality modelu 5008. Styl tohoto kompaktního MPV je zřejmý: prostornost, ochrana, dynamické vlastnosti, účinnost,…
„Chtěli jsme, aby styl vozu 5008 přesáhl to, co od MPV člověk běžně očekává. Jedinečnou identitu mu dávají principy převzaté od hatchbacků.“
Gilles Vidal, ředitel designérského centra PEUGEOT
Zcela nová přední maska přejímá stylistické principy značky. Z technologických světlometů, které jsou pevně zabudované do karoserie, vyzařuje robustnost. Technologické jsou označovány proto, že jsou opatřené xenonovou čočkou, jejíž umístění se automaticky mění podle zatížení vozu a jejíž světelné paprsky jsou nasměrované dovnitř zatáčky. Do spodní část světlometů jsou zabudována denní i směrová světla. Obě tyto funkce používají LED diody s technologií flat guide. Po obou stranách spodního vstupu vzduchu se nacházejí mlhová světla ve tvaru písmene C, která jsou obkroužená chromovanou lištou.
Mezi těmito dvěma světelnými zdroji je jemná plovoucí maska chladiče s chromovanou lištou, která svými rozměry napovídá, jaká je šířka kabiny. Tento dojem posiluje i nárazník, který se táhne směrem k bokům vozu.
Při pohledu z boku upoutají vyvážené linie, z nichž vyzařuje několik vlastností, které se tu společně objevují poprvé. Vůz 5008 působí díky čistému zpracování stylových linií jako by byl neustále v pohybu. Zkosená kapota a čelní sklo protínají vzduchem účinněji, s minimálním odporem, což ostatně potvrzuje i měření, Cx činí pouze 0,29. Linie bočních oken je díky svému umístění přímo nad zadními koly příslibem zaručené dynamiky a díky své výšce i vynikající bezpečnosti. Stejnou funkci plní i střešní lišty, které obklopují kabinu a jsou pevně zabudované do sloupku D.
Tyto prvky však působí nesmírně lehce. Prosklená plocha se jeví velkoryse ze všech úhlů, díky velkému zadnímu okénku, které zasahuje až do zadního okna, s nímž vytváří průběžný pás.
Tvar zadního víka vypovídá o dobře přístupném zavazadlovém prostoru, jenž u rodinného vozu představuje základní předpoklad úspěchu.
Toto zcela nové dynamické a prostorné ztvárnění kompaktního MPV je nabízeno v devíti různých odstínech, mezi nimiž jsou dva nové: Rich Oak a šedá Artense. Lišty oken jsou chromované. Nabídka šestnácti až osmnáctipalcových kol je obohacena o novou sedmnáctipalcovou variantu s diamantovým výbrusem ve verzi šedá Anthra.
Dveře vedou do pohodlné kabiny a k mimořádně komfortnímu místu řidiče. K atmosféře na palubě přispívá i velká prosklená plocha (5,77m2) a rozměrná prosklená panoramatická střecha (1,69m2). U úrovně Allure mají prahy dveří hliníkový povrch a je na nich vyraženo jméno značky. Komfort pocítí cestující na každém sedadle.
Technologická výbava
Za volantem vozu 5008 řidič instinktivně očekává pohodlí. Ze zvýšené pozice a s vynikajícím výhledem do stran se cítí bezpečně a zachovává si dokonalý přehled nad vozovkou. Ergonomie se inspirovala ve světě hatchbacku, zejména pokud jde o takřka svisle posazený volant a oporu, kterou poskytuje sedadlo. V zorném poli řidič vidí všechny informace týkající se fungování vozu. Sdružený přístroj s přesně odstupňovanými budíky doplňujeHead-up Display, systém promítání informací na výsuvnou lištu.
Řidič tak nemusí spouštět silnici z očí a stačí mu jediný pohled na toto zařízení, aby zjistil, jaká je rychlost vozidla či díky funkci Distance Alert vidí, jak daleko je od vpředu jedoucího vozu.
U lamely z polykarbonátu lze pomocí tlačítek umístěných na dosah ruky nastavit sklon a intenzitu světelné informace. Na palubní desce může být umístěn výsuvný displej autorádia s navigací a palubního počítače.
Na středové konzole jsou seskupeny ovladače. Řadicí páka a elektrická parkovací brzda jsou na dosah ruky a velmi snadno se s nimi manipuluje.
Posádka na zadních sedadlech cestuje zcela komfortně a bezpečně, jejich bezpečnost zajišťuje hlavový airbag, který zasahuje až k sedadlům v zadní řadě. Skvělé akustické parametry umožňují osobám sedícím ve třetí řadě hovořit s ostatními pasažéry ve voze bez nutnosti zvýšit hlas. Podle sezóny si zvolí intenzitu vytápění nebo klimatizace, jejichž proudění do zadní části zajišťují výstupy zabudované do bočních sloupků. Všechna místa tak mají zajištěn dobrý tepelný komfort.
V prostorném interiéru, kde dosahuje šířka ve výši loktů 1 520 mm, se nikdo nemusí omezovat, protože všechna místa nabízejí stejný komfort. Všechna 3 sedadla ve druhé řadě mají stejnou šířku a je u nich možné nastavit sklon opěradla. Nabízejí také podélný posun o 130 mm, kterým se mění prostor pro nohy. Pozice při cestování je proto vždy optimální.
Díky mobilitě bočních sedadel je v sedmimístné verzi snadný přístup ke dvěma plnohodnotným sedadlům ve 3. řadě. Sedák se jednoduchou manipulací zvedne a opěradlo sedadla se posune směrem dopředu, tím se uvolní přístup dozadu. Sedadla v této poslední řadě mají navíc šířku v úrovni výši loktů 1 341 mm. Sedadla třetí řady jsou vzhledem k druhé řadě umístěna tak, aby všichni cestující měli volný průhled dopředu.
„Peugeot 5008 nabízí užitečnou výbavu a interiér, který lze upravit podle potřeb. Dále jsou to technologie usnadňující řízení a bezpečnost: Distance Alert, Hill Assist, Snow Motion (vylepšená trakce), atd. Model 5008 je vhodný do všech situací.“
Laurent Blanchet, ředitel produktové řady PEUGEOT
Pro zpříjemnění dlouhých cest nabízí 5008 na přání perfektně integrovaný multimediální systém, který tvoří dvě barevné sedmipalcové obrazovky zabudované do opěrek hlavy předních sedadel, propojovací konzola, do které lze připojit všechny typy přenosných audio/video zařízení a dvoje bezdrátová sluchátka Bluetooth®. Simultánně lze připojit i třetí sluchátka.
Tento multimediální systém je flexibilní a má tedy možnost připojit současně dva zdroje, každá obrazovka pak přenáší jiný obraz. Cestující na zadních sedadlech se tak mohou věnovat každý své vlastní zábavě.
Modularita pro rekordní zavazadlový objem
Aby vůz typu MPV splnil to, co se od něj očekává, musí nabídnout cestujícím nejen vysokou úroveň komfortu, ale rovněž velký objem zavazadlového prostoru. Peugeot 5008, který je zvenku kompaktní (délka 453 cm, šířka 184 cm), na tuto výzvu reaguje velkým a snadno využitelným zavazadlovým prostorem.
Se složenými sedadly ve třetí řadě je objem pod krytem dle polohy posuvných zadních sedadel 758 – 823 litrů (579 – 678 dm3 metodou VDA 210). V případě složených sedadel ve druhé řadě činí objem 2 506 l (1754 dm3 ).
V této konfiguraci je podlaha dokonale rovná od prahu zavazadlového prostoru k předním sedadlům. Opěradlo sedadla spolujezdce lze navíc sklopit, takže užitečná délka pak dosahuje 276 cm.
Řidič za volantem vozu 5008 si může být jistý vysokou úrovní bezpečnosti pro sebe, posádku, ale i osoby v blízkosti vozu.
Široká prosklená plocha nabízí ve městě vynikající boční výhled. Řidič si dále může řízení zpříjemnit tím, že si přední a zadní parkovací asistent doplní kamerou pro snadné couvání. Ta je zabudovaná do víka zavazadlového prostoru a její obraz je přenášen na displej na palubní desce, kde se zobrazuje tvar vozu a jeho okolí pomocí barevných čar. Couvání je tak snadné, stejně jako hledání volného místa k zaparkování. Systém měření volného místa k zaparkování informuje řidiče o tom, zda rozměry parkovacího místa vyhovují velikosti vozu.
Po zastavení se automaticky zatáhne elektrická brzda. Systém, nad kterým bdí počítač spojený s ESP, zůstává po dobu znehybnění vozu v pohotovostním režimu, aby přizpůsobil brzdnou sílu v každé situaci, například ve svahu. Jakmile při nastartování řidič sešlápne pedál akcelerátoru, elektrická parkovací brzda se automaticky uvolní.
Systém ESP je kromě toho vybaven funkcí Hill Assist. Při rozjíždění ve svahu udrží toto zařízení sevřenou brzdu po dobu dvou vteřin po uvolnění brzdového pedálu. Tato prodleva umožní snadné rozjetí vozu do svahu bez couvnutí.
Na silnici řidič ovládá rychlost pomocí tempomatu/omezovače rychlosti. Díky radaru 24 GHz, kterým je vybaven systém Distance Alert, je řidič varován, jakmile je vzdálenost od vpředu jedoucího vozu nižší než bezpečný interval, který si předem zvolil. Systém výstrahy lze nastavit v intervalu 0,9 s a 2,5 s. Výstraha se objeví červeně na polykarbonátové lamele na Head Up displeji.
Toto rozhraní, které informuje i o rychlosti vozu (okamžitá rychlost, vzdálenost od vepředu jedoucího auta a nastavení tempomatu/omezovače rychlosti), je umístěno v ose pohledu řidiče na úrovni kapoty. Pro snazší odečítání prošel systém Distance Alert vývojem. Každá funkce dostala svou barvu: bílá informuje o okamžité rychlosti, oranžová o omezovači rychlosti, zelená o tempomatu konečně červená o údajích systému Distance Alert. Vyšší primární bezpečnost a uživatelský komfort jsou tak neoddiskutovatelným faktem.
Pro ochranu cestujících v případě nehody je kabina vybavena šesti airbagy: dvěma čelními, dvěma bočními a dvěma hlavovými. Hlavové airbagy u sedmimístné verze zasahují až k sedadlům ve třetí řadě. Fungují s jedním generátorem a aktivují se současně s bočními airbagy, aby zajistily optimální bezpečnost všech cestujících.
Pro jízdu na sněhu je protiprokluzový systém doplněn přídavnou funkcí Snow Motion. Jde o inteligentní protiprokluzový systém, díky němuž se vůz rozjede i na ledu nebo sněhu. Automatické sepnutí systému ASR je samozřejmě ještě účinnější ve spojení se zimními pneumatikami.
Díky know-how inženýrů značky je dynamické chování vozu 5008 na úrovni nejlepších hatchbacků Peugeot. Na posádku čeká ve voze nová zkušenost spojující potěšení z řízení a komfort. Toto spojení je jedním z hlavních rysů vozu 5008.
V nabídce je osm typů benzínových i naftových motorů s emisemi od 109 g CO 2 /km. Jsou spojeny s manuálními, automatickými nebo robotizovanými převodovkami s funkcí postupného zabírání.
Dieselové motory:
Benzínové motory: