Řidiče zaujme jedinečným nastavením podvozku a zároveň poskytuje pohodlnou a stabilní jízdu díky novým hydraulickým dorazům propružení.
Evropské konstrukční týmy dostaly zadání odladit zavěšení a řízení nového XCeedu tak, aby vůz zprostředkoval vyspělé jízdní vlastnosti a řidičsky atraktivní handling za všech podmínek. Nový vůz, jehož vývoj probíhal ve speciálním režimu, absolvoval testovací jízdy na širším spektru povrchů než kterýkoli z předchozích modelů Kia z evropské líhně.
Prototypy byly prověřovány za všech klimatických podmínek, v alpských průsmycích a vysokorychlostních komunikacích, v rušných centrech měst i na úzkých venkovských okreskách. Po testování v Německu, Španělsku, Švédsku, Velké Británii a řadě dalších zemí lze jízdní charakter nového crossoveru z rodiny Ceed označit za vskutku evropský.
Nová Kia XCeed nabídne řidičům jedinečné jízdní vlastnosti a ovladatelnost se specifickým odladěním podvozku a komponentami, které nepoužívá žádný další z modelů rodiny Ceed. Kia XCeed bude i přes nárůst světlé výšky řidičsky atraktivnější než typická rodinná SUV – napomáhá k tomu speciálně naladěný podvozek, kompaktnější rozměry karoserie, nižší těžiště a celkově menší hmotnost.
Kia XCeed jako jediná z rodiny Ceed standardně ve všech specifikacích používá hydraulické dorazy propružení na přední nápravě. Doraz propružení plovoucí v hydraulické kapalině tlumiče zajišťuje vysoké jízdní pohodlí i na vozovkách se špatným povrchem. Vůz byl navržen tak, aby pohlcoval větší rázy s hladkou a progresivní odezvou, kdy se zamezuje poskakování karoserie ve fázi uvolnění soustavy odpružení po prudkém stlačení. Řešení zároveň přispívá k lepší odezvě řízení a celkově lepší kontrole pohybů karoserie při současném potlačení ruchů od podvozku při přejezdu nerovností.
S výjimkou nových hydraulických dorazů propružení jsou komponenty nezávislého zavěšení kol nového modelu shodné s těmi, které používá hatchback Ceed, ProCeed se splývavou zádí i kombi Ceed Sportswagon. Avšak s ohledem na nárůst světlé výšky o 44 mm oproti standardnímu modelu Ceed (v závislosti na rozměru kol) se konstruktéři Kia rozhodli změkčit tuhost pružin na přední a zadní nápravě až o 7, resp. 4 %, v závislosti na váze rozdílných druhů motorů přes přední nápravu. To dopomáhá k tomu, aby vůz poskytl více pohodlí a stability za všech jízdních podmínek. Ke zvýšení cestovního pohodlí přispívá nový dynamický tlumič zadní příčné vzpěry, jenž opět potlačuje ruchy od vozovky a vibrace celé konstrukce.
Soustava řízení se ve srovnání s modelem Ceed nezměnila, nicméně elektronická řídicí jednotka (ECU) pro elektromotor servořízení po přeladění zajišťuje rychlejší počáteční reakce na řidičovy pokyny od volantu. Ve výsledku se tak řidič může těšit na podobně rychlé reakce řízení a srovnatelné náklony karoserie jako v případě standardního pětidveřového hatchbacku Ceed. Výpomoc elektromotoru servořízení se o něco posílila, což přineslo celkově mírně lehčí řízení ve prospěch menší únavy řidiče na dlouhých cestách a za nízkých rychlostí jízdy.
Přepínač jízdních režimů Drive Mode Select umožňuje řidiči upravovat lehkost řízení, reakce škrticí klapky, resp. reakce systému řazení (pouze u vozů vybavených dvouspojkovou převodovkou). Přepnutím z režimu ‚Normal‘ do režimu ‚Sport‘ se jemně zlepšují reakce vozu při akceleraci a upravuje řízení tak, aby kladlo vyšší odpor ve prospěch preciznějších reakcí na pokyny od volantu. V režimu Normal pak řidič může maximálně využívat schopnosti vozu šetřit palivem a oddávat se uvolněné jízdě za volantem XCeedu.