Kávový test - tohle doma nezkoušejte!

Kávový test - tohle doma nezkoušejte!

Vybrali jsme testovací vozy: Volkswagen Crafter, Citroen C4 Cactus a SEAT Tarraco

Zvládnou moderní auta přejet retardér, aniž by řidiči chrstla vařící kafe do obličeje?

Srovnávat jakékoliv nové auto třeba se „stodvacítkou“, je jako řešit, jestli je lepší šampaňské nebo „krabicák“. Jízda autem se za posledních 20 let stala až neuvěřitelně komfortní. V padesátce má člověk často pocit, že by mohl vystoupit, někde kolem dálničního limitu pak pocitově jede devadesát.

Když řídíte starou škodovku, víte o tom. U nových aut naopak snadno získáte pocit, že byste si klidně mohli zdřímnout. Skvělé je, že to platí i pro užitkové vozy. Kdo někdy zkusil řídit třeba Volkswagen Crafter, určitě nám dá za pravdu.

Protože spánek za volantem trvá většinou krátce, je třeba proti němu bojovat. Nám k tomu posloužilo staré dobré kafíčko. Na rovince se z kelímku usrkává krásně. Tělo i auto fungují na jedničku přesně do chvíle, než potkáte první díru. Možná namítnete, že u vás zrovna minulý týden položili nový asfalt, ale věřte, ony tam budou. Výmoly a retardéry zdobí naše silnice snad na každém kilometru.

Rozhodli jsme se proto zjistit, jestli se člověk může při přejezdu nerovnosti napít, a přitom si oblíbeným „presem“ nebo „latéčkem“ nepolít kalhoty.

Testovací auta

Z našich skladových aut jsme vybrali:

VOLKSWAGEN CRAFTER

Konkrétně jeho nejnovější verzi s výkonným naftovým dvoulitrem. Crafter boduje nízkou spotřebou a bohatou výbavou. Jestli si v něm pan mistr s partou řemeslníků můžou dát cestou na stavbu „turka“, a přitom se nepolít, doposud nikdo nezjistil.

CITROËN C4 CACTUS

Cactus dostal po faceliftu podvozek, který vzdáleně připomíná původní Citroen DS. Jeho tlumiče mají speciální hydraulické dorazy, které se testovaly v podmínkách rallye. Věříme, že ve starém „déesu“, s měkkým hydraulickým podvozkem, by nebyl problém za jízdy klidně i poobědvat. Jak je na tom nový Cactus?

SEAT TARRACO

SUV přímo vybízí k tomu vyrazit na rodinný výlet. Jestli jste někdy zažili 300 km v autě s dětmi, není co dodávat. Tady je kafe zkrátka nezbytností.

Tovární jezdec

Náhodným výběrem jsme z předem proškrtaného seznamu vybrali Martin Zrůsta. Test na něm nezanechal trvalé následky, a tak ho u nás i nadále potkáte v oddělení fleetu.

Testovací káva

Čerstvě mletá stoprocentní arabika. Věřte nebo ne, ale kvalita kávy nemá na stav řidičova oblečení vliv.

kávový test BARTH

Výsledky

Rychlost přejezdu: 30 km/h
Množství kávy: 250 ml
Teplota vzduchu: 22 °C
Výška retardéru: 7 cm

SEAT TARRACO

Výsledek: 5/10
Tarraco v sobě nezapře sportovní geny SEATu. I přes svoji výšku krásně drží v zatáčkách. Tvrdší podvozek ale způsobil, že káva ani nestačila stéct jezdci do klína a skončila mu v obličeji. Na retardérech bude lepší přibrzdit. Plusem je černá stropnice, které případné kávové nehody krásně skryje. 

VOLKSWAGEN CRAFTER

Výsledek: 7,5/10
Překvapením byl pro nás Crafter. Na to, že jsme v testu neměli zatíženou zadní nápravu, tlumil přejezd retardéru skoro stejně dobře, jako Citroen. Třešničkou na dortu je celogumová podlaha. Stačí opláchnout, převléknout kalhoty a jede se dál.

CITROËN C4 CACTUS

Výsledek: 9/10
Na původní „bohyni“, tedy Citroen DS, Cactus nestačí. Hydraulické dorazy ale fungují dobře. Auto při nájezdu na retardér krásně zklidní. Když kola z retardéru sjedou, dorazy příjemně utlumí zhoupnutí. Bylo to jediné auto, ve kterém jsme neměli nutkání před retardérem brzdit. Nový Cactus je, co do komfortu, na půl cesty mezi hydropneumatickým odpružením a klasickým podvozkem. Komu chybí plavnost staré Xantie nebo C6, toho Cactus nejspíš zklame. Jestli ale hledáte auto, které z vás nevytřese duši, zároveň ho ale můžete poslat rychleji do zatáčky, měli byste C4 Cactus vyzkoušet.

Další test "Jak odolá SEAT Tarraco dětem" naleznete zde.