Největší překážkou byli všudepřítomní velbloudi!
Strávili spolu téměř tři týdny a absolvovali náročných sedm tisíc kilometrů. Moderátor Vlasta Korec a jeho Vašek, tedy vůz Volkswagen Touareg, spolu v Saúdské Arábii při natáčení cestopisu Dakar za oponou zažili spoustu příhod. „Byla to jízda, na kterou nikdy nezapomenu. Všechno si tady sedlo. Úžasný závod a pohostinní lidé. Prostě symfonie,“ prohlásil Korec, člen týmu BARTH Racing.
Premiéra legendární Rallye Dakar, která se po jedenácti letech přesunula z Jižní Ameriky na Arabský poloostrov, byla povedená. „Jeden z nejlepších Dakarů, co jsem zažil. I přes neuvěřitelnou náročnost té akce, jsme vše zmákli s úsměvem,“ uvedl Korec. „Překvapili mě místní obyvatelé, jak byli vstřícní a komunikativní. Přijeli jsme sem v čase velkých změn. Otevírají se světu. Je to jako u nás po revoluci,“ povídal nadšeně člen týmu BARTH Racing, jehož jediný závodník Zdeněk Tůma dojel v kategorii čtyřkolek na fantastickém devátém místě.
A nadšený byl také z Volkswagenu Touareg, se kterým celou štreku na Středním východě zvládl. „Ujeli jsme s ním sedm tisíc kilometrů bez jediného problému. Je to šlechtic a dělník v jedné osobě oblečený v dokonalém hávu. Obrovskou výhodou je jeho devadesátilitrová nádrž. I spotřeba nás mile překvapila, takže nemuseli jsme tak často zastavovat,“ pochvaloval si Korec a doplnil: „Vašek nás nikdy nezklamal, nikdy nás nenechal ve štychu. Fungoval na jedničku v terénu i na silnici. Pobyt v něm bylo výstavní bydlení se všemi vymoženosti, na které si vzpomenete,“ popsal Korec.
Jen jednou se s vozem dostal do úzkých, když ho na jedné z pláží Rudého moře obklíčili vojáci. „Ale to se naštěstí vysvětlilo. Jinak jsme díky němu byli velmi populární. Nový vítr z Wolfsburgu místní velmi zajímal a chtěli se s ním fotit. Tím, že jsme byli oficiální auto Dakaru, tak jsme všude dostávali přednost, nemuseli jsme striktně dodržovat povolenou rychlost, kterou tam hlídalo spousta radarů. Doplatil na to jeden můj kamarád fotograf. Když vracel auto do půjčovny, musel na pokutách zaplatit v přepočtu čtyřicet tisíc korun,“ prozradil moderátor Vlasta Korec.
Touareg sloužil na Dakaru také jako novinářský vůz. „Často v něm sedělo pět lidí. Přesto byla ta jízda komfortní. Zvládl nekonečné přejezdy na jednu nádrž. Fungoval skvěle,“ mluvil spokojeně šéf stáje BARTH Racing Michal Burkoň, který také vyzdvihl saúdskoarabskou infrastrukturu. „Mají tam perfektní silnice i dálnice. Vše je nově udělané. Opravdu klobouk dolů. Rijád a Džiddu jsme projeli bez zastavení za pár minut. Mají tam vynikající okruhy a na nich připojovací pruhy bez semaforů. Funguje jim to parádně.“
Jediné, co posádku BARTH Racing v touaregu často brzdilo, byli velbloudi. „Dromedáři si to po silnicích štrádovali bez jakéhokoliv vzrušení a my kvůli nim museli třeba až desetkrát zabrzdit. Pro nás to ale bylo vždy příjemné zpestření, vždyť v Česku je jen tak nepotkáte,“ usmíval se Burkoň.