Prodej modernizovaných modelů Kia Niro HEV a PHEV byl zahájen.
Evropské prodeje modernizovaných vozů Kia Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid byly zahájeny ve druhém čtvrtletí 2019. Niro se jako jediný ze všech hybridních vozů v Evropě prodává s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.
Modernizovaná Kia Niro si zachovává stylový design crossoveru, který nyní vylepšuje o několik nových prvků. Osvěžený design spojuje hybridní a plug-in hybridní provedení se vzhledem nového čistě elektrického e-Nira.
Niro si zachovává svůj markantní design a ikonickou masku chladiče ve stylu ‚tygřího nosu‘, ale nové nárazníky vpředu i vzadu mu propůjčují rozhodnější vzhled a sebejistější postoj. U standardních projektorových světlometů byl nově uplatněn jedinečný design připomínající ‚kostky ledu‘, přičemž zákazníci si mohou objednat i Full LED. V nárazníku pod světlomety jsou nová LED světla denního svícení s jedinečným uspořádáním ve tvaru dvou šípů; najdeme zde i LED mlhová světla (výbava na přání).
Nově tvarované diodové svítilny na zádi vytvářejí markantnější a modernější světelný podpis. Nový nárazník zkrášluje stříbrně lakovaný ochranný kryt a v jeho rozích najdeme nové odrazky a zadní mlhová světla.
Niro Hybrid nyní zákazníkům nabídne širší možnosti přizpůsobení, např. zbrusu nová 18" litá kola ve dvoubarevném provedení s broušenými povrchy. Pro Niro Plug-in Hybrid jsou k dispozici nová 16" litá kola s tmavě šedými prvky.
V interiéru se nově nachází řada vylepšení co do vzhledu i použitých materiálů.
V horní části přístrojové desky je použita vysoce kvalitní měkká povrchová úprava; samotná přístrojová deska a přístrojový panel zaujme novými elegantními obklady v leskle černém provedení a stříbrnými nebo matně chromovými akcenty. Kia rovněž již ve standardu nabízí nový širokoúhlý hlavní displej typu TFT o úhlopříčce 10,25", resp. 4,2“ nebo 7,0" TFT displej Supervision v přístrojovém štítu před řidičem.
V interiéru na řidiče čekají pádla pod volantem. Niro Hybrid i Niro Plug-in Hybrid je vybaveno hladce řadící šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, projevující se přímější a bezprostřednější odezvou – a zábavnějšími jízdními vlastnostmi – než tradiční elektronické bezestupňové převodovky (e-CVT) vídané u jiných hybridních modelů.
Kia nyní do nového Nira Hybrid a Plug-in Hybrid instalovala novou elektronickou parkovací brzdu, kterou doprovází větší zadní brzdy ve prospěch lepších brzdných schopností za všech podmínek.
Palubní navigace s dotykovým displejem o velikosti 10,25" standardně nabízí multi-připojení Bluetooth (uživatelé si mohou připojit dvě mobilní zařízení současně), stejně tak jako podporu technologií Apple CarPlay a Android Auto. Díky funkci rozdělené obrazovky může uživatel souběžně ovládat nebo sledovat různé vlastnosti vozidla a upravit si zobrazování pomocí řady různých pomůcek. Řidič se tak může rozhodnout pro samostatný displej (např. zobrazování navigace nebo informací o hnacím ústrojí), nebo na displeji kombinovat různé funkce současně. To znamená, že řidič může sledovat pokyny navigace nebo toky energií v rámci hybridního ústrojí, zatímco cestující si zároveň vybírají své oblíbené skladby nebo zjišťují předpověď počasí.
Modernizovaná řada Niro přináší i řadu nových bezpečnostních technologií na podporu řízení. K dříve dostupnému pokročilému adaptivnímu tempomatu se v modernizovaných modelech Niro Hybrid a Plug-in Hybrid nabízí funkce Stop & Go. Pokročilý adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go následuje vpředu jedoucí vozidlo a pokud se kolona zastaví, automaticky se zastaví i Niro; po opětovném rozjetí vozidla vpředu se Niro rovněž automaticky rozjede.
Pro hybridní a plug-in hybridní Niro se dále poprvé nabízí systém sledování vozidla v jízdním pruhu, představující technologii autonomního řízení 2. úrovně, v ČR poprvé uvedený v 3. generaci modelu Ceed v roce 2018. Tato technologie sleduje vpředu jedoucí vozidla a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování Nira v příslušném jízdním pruhu na rychlostní komunikaci. Systém ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle kolony vozidel vpředu, kdy využívá externí senzory k udržování bezpečného odstupu a současně řidiči vypomáhá při přejíždění z pruhu do pruhu. Technologie sledování vozidla v jízdním pruhu funguje za rychlostí od 0 do 180 km/h.
Niro se nabízí vč. ucelené sestavy technologií aktivní bezpečnosti. V závislosti na výbavě se jedná např. o systém pro zamezení čelním kolizím, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, funkci rozpoznávání únavy řidiče, asistent dálkových světel, systém pro sledování slepých úhlů, systém pro monitorování provozu za vozidlem a funkci ukazatele rychlostních limitů, včetně nové elektronické parkovací brzdy s posíleným účinkem zadní nápravy.
Hybridní i plug-in hybridní Niro s plně nezávislým zavěšením předních i zadních kol a hladce řadící šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou se pyšní vytříbeným vyvážením jízdního pohodlí a atraktivních jízdních vlastností.
Díky ztvárnění v podobě crossoveru – jedinečném mezi ostatními hybridy v podobné cenové hladině – se majitelé mohou těšit na velkorysý interiér a spoustu místa pro zavazadla i flexibilní prostorové uspořádání. Na rozdíl od řady jiných hybridních modelů nabízí Niro na přání paket závěsného zařízení s možností táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1300 kg.
Niro pohání hospodárný benzínový motor 1,6 litru GDi (zkr. Gasoline Direct injection) v kombinaci s lithium-iont polymerovou baterií o kapacitě buďto 1,56 kWh (provedení Niro Hybrid), nebo 8,9 kWh (model Plug-in Hybrid). Emise oxidu uhličitého u verze Niro Hybrid činí pouze 86-100 g/km (v kombinovaném cyklu podle NEDC), přičemž emise provedení Plug-in Hybrid dosahují dokonce jen 29 g/km (v kombinovaném cyklu podle NEDC). Niro Plug-in Hybrid ve městě vykazuje dojezd čistě na elektřinu až 65 kilometrů; v kombinovaném cyklu podle NEDC činí elektrický dojezd 58 km.
Zdroj: tisková zpráva Kia