Michael-Julius Renz, generální ředitel společnosti Audi Sport GmbH: „Nové Audi RS 5 Sportback je skutečným světovým automobilem, s nímž chceme dobýt všechny trhy“.
Audi Sport uvádí na trh progresivní pětidveřový supersportovní model Audi RS 5 Sportback, který právě slaví světovou premiéru ve verzi pro americký a kanadský trh na mezinárodním autosalonu v New Yorku (28. března až 9. dubna 2018). Tento vůz v sobě snoubí emocionální design a mimořádnou praktičnost pro každodenní provoz se suverénními jízdními výkony.
Audi RS 5 Sportback je více než jen mezinárodní výstavní premiérou, jedná se o zcela novou nabídku pro naše zákazníky. Naše progresivní interpretace pětidveřového supersportovního kupé nemá ani předchůdce, ani přímého konkurenta,“ říká Michael-Julius Renz, generální ředitel společnosti Audi Sport GmbH. „Nové Audi RS 5 Sportback úspěšně přenáší naše geny RS na silnice.“
Vnější design nového modelu Audi RS 5 Sportback kombinuje emocionální tvary s atleticky napnutými plochami. Prodloužený rozvor, krátké převisy a dlouhá kapota motoru s charakteristickým vyboulením a přesahy do stran staví do popředí dynamiku nového modelu. Vizuálně velmi atraktivním prvkem supersportovního kupé je výrazná ramenní linie s charakteristickým tvarem vlny. Mimořádně působivý dojem zanechají pečlivě tvarované boční plochy při pohledu šikmo zezadu. Typické prolisy ve stylu modelu quattro přitom umocňují výrazně klenuté podběhy kol, rozšířené o 15 milimetrů.
Audi RS 5 Sportback má na přídi širokou a nízkou masku chladiče Singleframe, velké otvory pro přívod vzduchu s mřížkami se specifickou voštinovou strukturou RS a matně hliníkový přední spoiler s nápisem quattro. Vedle světlometů se nacházejí leskle černé stylistické doplňky, díky nimž působí RS 5 Sportback ještě širším dojmem. Sportovní charakter zádě je umocněn specifickým difuzorem RS, oválnými koncovkami výfukové soustavy RS a zvýrazněnou odtokovou hranou spoileru. RS 5 Sportback jezdí standardně na 19“ kolech, na přání jsou k dispozici 20“ kola. Zákazníci si mohou nové Audi RS 5 Sportback individualizovat stylistickými pakety s ozdobnými prvky v provedeních leskle černá, matný hliník nebo uhlíkový kompozit.
Motor 2.9 TFSI V6 Biturbo nabízí vysoké výkony a mimořádnou hospodárnost. Nejvyšší výkon činí 331 kW a maximální točivý moment 600 N.m je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 1900 do 5000 min-1. Audi RS 5 Sportback zrychlí z 0 na 60 mil za hodinu (cca 97 km/h) za 3,9 sekundy a na přání může jet nejvyšší rychlostí 174 mil za hodinu (280 km/h). Dvě turbodmychadla vytvářejí plnicí tlak až 1,5 baru. Stejně jako u všech nových motorů Audi V6 a V8 jsou turbodmychadla uložena mezi oběma řadami válců, svírajícími úhel 90 stupňů. Hlavy válců mají tedy výfukový trakt na vnitřní straně a sací soustavu na vnější straně. Toto uspořádání umožňuje kompaktní konstrukci a krátké dráhy proudění plynů s minimálními ztrátami. Motor 2.9 TFSI reaguje díky tomu extrémně spontánně na pohyby pravého pedálu. K hospodárnosti přispívá spalovací proces „Cyklus B“ s centrálním přímým vstřikováním.
Hnací síla motoru 2.9 TFSI je předávána trvalému pohonu všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem prostřednictvím sportovně nastavené osmistupňové samočinné převodovky tiptronic s optimalizovanou rychlostí řazení. Pohon všech kol rozděluje hnací sílu mezi nápravy asymetricky v poměru 40:60. Tím je zaručena jak dynamická ovladatelnost s optimální trakcí, tak i nejvyšší možná úroveň bezpečnosti. Jakmile dojde na jedné nápravě k prokluzu kol, je velká část hnací síly okamžitě přenesena na druhou nápravu – až 85 procent dopředu, až 70 procent dozadu. Tyto vysoké hodnoty svornosti umožňují jasně definované rozdělování točivého momentu a precizní spolupráci s regulačními systémy. Na přání dodávaný sportovní diferenciál cíleně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.
Pětiprvkové konstrukce přední a zadní nápravy umožňují výrazné zvýšení komfortu při zachování nekompromisně sportovního nastavení. RS 5 Sportback se sériově dodávaným sportovním podvozkem RS má o sedm milimetrů nižší světlou výšku než Audi S5 Sportback. Audi Sport nabízí jako alternativu sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control), brzdovou soustavu s keramickými kotouči a dynamické řízení se specifickým nastavením RS. Sériově dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select umožňuje řidiči zvolit si individuální, dynamičtější nebo komfortnější nastavení.
Velmi kvalitně a funkčně vybavený interiér nového modelu Audi RS 5 Sportback poskytuje prostor pěti osobám. Díky kvádrovitému tvaru a šířce mezi podběhy přesně jeden metr nabízí zavazadlový prostor o objemu 480 litrů vynikající využitelnost. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem na 1300 litrů. Opěradla zadních sedadel jsou sériově dělená v poměru 40:20:40. RS 5 Sportback má hmotnost 1840 kilogramů.
Sportovní charakter pětidveřového supersportovního kupé umocňují detaily, jako jsou sportovní sedadla RS, čalouněná jemnou kůží Nappa, na přání s kosočtvercovým prošíváním, a dole zploštělý multifunkční sportovní volant RS obšitý kůží. Nápisy RS zdobí sedadla, volant, prahové lišty a páku voliče. Speciální ukazatele RS na digitálním panelu přístrojů Audi virtual cockpit informují o tlaku v pneumatikách, točivém momentu a zrychlení. Speciální zobrazení vyzývá řidiče v manuálním režimu k zařazení vyššího převodového stupně při dosažení stanovené hranice otáček. Stylistický paket RS zaujme především červeným kontrastním prošíváním na volantu a páce voliče, plochami pro opření kolena čalouněnými Alcantarou a červeně konturovanými bezpečnostními pásy a podlahovými rohožemi s logem RS. Audi Sport představuje Audi RS 5 Sportback v exkluzivním metalickém laku v odstínu zelená Sonoma.
Audi RS 5 Sportback se objeví u prodejců ve druhé polovině roku 2018 nejprve v USA a Kanadě.
Uvedené informace platí výhradně pro verzi modelu Audi RS 5 Sportback, nabízenou v USA a Kanadě. V České republice a EU není tento model v současnosti ještě nabízen k prodeji.
Zdroj: Tisková zpráva Audi