Z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy: Tento model ukazuje, co je to síla.
Nový Golf R Variant s výkonem 235 kW (320 k)1 je dosud nejsilnějším a nejdynamičtějším zástupcem modelové řady Golf Variant. Nový Golf R Variant je ještě lepší než dosud díky vyšší úrovni výkonu a jízdní dynamiky, velkému počtu inovací, větší nabídce vnitřního prostoru a záplavě emocí. Sériově dodávaný pohon všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque Vectoring přenáší hnací sílu motoru 2.0 TSI s maximálním točivým momentem 420 N.m. Do přenosu hnací síly je zapojena také 7stupňová dvouspojková převodovka (DSG) se specifickým nastavením R. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá pouhých 4,9 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km / h. S paketem R-Performance, dodávaným na přání, je možná nejvyšší rychlost 270 km/h. Součástí paketu jsou navíc 19“ kola Estoril a dodatečné jízdní módy „Special“ (režim pro Nürburgring) a „Drift“ (pro jízdu řízeným smykem). Ještě vyšší úroveň bezpečnosti a komfortu zaručuje velký počet asistenčních systémů a nejnovější generace informačního a zábavního systému.
I nový Golf R Variant zůstává při vší sportovnosti typickým modelem Golf Variant: všestranným automobilem s mimořádnou variabilitou a komfortním kombi pro všechny životní situace od volného času až po rodinu. Sportovní podvozek se specifickým nastavením R (snížení světlé výšky o 20 mm), ani celkové pojetí vozu inspirované motoristickým sportem v žádném případě neovlivňuje jeho praktičnost pro každodenní provoz. „Golf R Variant je dokonalou kombinací kompaktního modelu Golf R2 a karosářské verze Variant. Sportovnost, výkon a emoce se zde snoubí s prostorem, variabilitou a inovacemi,“ říká Sven Smeets, vedoucí obchodní jednotky R. V porovnání s modelem Golf má Golf Variant o 66 mm delší rozvor náprav, a tato změna je i u verze R Variant kompletně využita ve prospěch interiéru. Z větších rozměrů profitují především cestující na zadních sedadlech. Maximální prostor pro nohy vzrostl z 903 mm na 941 mm. Objem zavazadlového prostoru činí 611 litrů a v případě sklopení druhé řady sedadel nabídne Golf Variant R až 1642 litrů. Poprvé se pro tento model dodává tažné zařízení (výbava na přání) s nejvyšší přípustnou hmotností brzděného přívěsu až 1,9 tuny a s maximálním svislým zatížením kulového čepu 80 kilogramů.
Působivý exteriér nového modelu Golf R Variant zdobí typické designové prvky R, mezi které patří přední nárazník se spoilerem a drobné aerodynamické prvky karosérie. Při pohledu z boku jsou nápadné výrazně rozšířené boční prahy v barvě vozu. Zcela nový je specifický zadní nárazník R s leskle černým difuzorem a také sportovní výfukový systém se dvěma chromovanými dvojitými koncovkami, vyráběná podle specifikace Volkswagen R. Na výběr jsou tři barvy: pro modely R typický modrý metalický lak „Lapiz Blue“, bílá „Pure White“ a černá „Deep Black“ s perleťovým efektem.
Stejně jako kompaktní Golf R disponuje i Golf R Variant nově vyvinutým pohonem všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque Vectoring, který zajišťuje variabilní rozdělování točivého momentu mezi kola zadní nápravy. Nová rozvodovka zadní nápravy má kromě toho na starosti také variabilní rozdělování hnací síly mezi přední a zadní nápravu. Inovativní pohon výrazně zvyšuje agilitu nového modelu Golf R Variant, a to především v zatáčkách. Pohon všech kol je síťově propojen prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky s dalšími podvozkovými systémy, mezi něž patří elektrické uzávěrky diferenciálu (XDS) a adaptivní regulace podvozku DCC. Výsledkem jsou kromě nejvyšší úrovně preciznosti neutrální jízdní vlastnosti, optimální trakce a vynikající agilita. Zkrátka: maximální potěšení z jízdy. Definitivní nastavení nového modelu Golf R Variant bylo optimalizováno na Severní smyčce Nürburgringu.
Vysokovýkonné kombi s paketem R-Performance, dodávaným na přání, je vybaveno dvěma dodatečnými jízdními módy. V režimu Special jsou všechny zásadní parametry pohonu přizpůsobeny pro jízdu na náročných závodních okruzích, jakým je například Severní smyčka okruhu Nürburgring. Jízdní režim Drift zpřístupňuje mimo veřejné pozemní komunikace novou dimenzi jízdní dynamiky, a výrazně tím zvyšuje potěšení z jízdy a bezpečnost při jízdě řízeným smykem. V sériové výbavě jsou k dispozici čtyři jízdní režimy „Comfort“, „Sport“, „Race“ a „Individual“. Řidič může tlačítkem přizpůsobovat činnost stabilizačního systému ESC svým požadavkům ve dvou stupních. V režimu „ESC off“ jsou funkce tohoto systému ve všech jízdních situacích kompletně deaktivované. V nouzové situaci však „Front Assist“ nebo asistent pro vyhýbací manévry znovu aktivují systém ESC se všemi jeho funkcemi.
Přeplňovaný čtyřválec se zdvihovým objemem 1984 cm3 pochází z řady motorů „EA888“ a ve své čtvrté generaci dosahuje nejvyššího výkonu 235 kW (320 k). To je o 14 kW (20 k) více než u předchozího modelu. Maximální točivý moment vzrostl ze 400 na 420 N.m. Řidič jej má k dispozici již v nízkých otáčkách, od 2100 min-1, a na této vysoké hodnotě zůstává konstantní až do 5350 min-1. Nový motor samozřejmě splňuje aktuální emisní normu EU6 AP. Na přední nápravě nalézá uplatnění nová brzdová soustava s 18“ brzdovými kotouči, které jsou o jeden palec (25,4 milimetru) větší než u předchůdce. U nových brzd spojují čepy třecí plochy s hliníkovým středem brzdového kotouče. Tím se na každé straně snížila hmotnost brzd o 600 gramů. Precizní dávkování brzdné síly zajišťuje elektronicky řízený brzdový posilovač, jehož charakteristika je závislá na rychlosti jízdy. Vizuálně je brzdová soustava nápadná modrými brzdovými třmeny s nepřehlédnutelným logem „R“.
Nový Golf R Variant je vybaven mimo jiné novým multifunkčním kůží obšitým sportovním volantem a vrcholnou verzí sportovních sedadel vpředu, která má integrované opěrky hlavy s modrým logem R. Středy sedadel jsou čalouněny černo-modrou tkaninou „R“. Vnitřní strany bočního vedení sedadel jsou potaženy tkaninou z mikrovlákna „ArtVelours“ v odstínu šedá Flint. Na přání si mohou zákazníci objednat kožený paket „Nappa“, který zahrnuje aktivní klimatizaci předních sedadel a ozdobné obložení se vzhledem uhlíkového kompozitu a modrými doplňky na vnitřních výplních dveří.
V porovnání s předchůdcem je ovládání pro řidiče téměř zcela nové. Funkce klasických ovládacích prvků a analogových ukazatelů nahradily dotykové plochy, posuvníky a displeje. Digital Cockpit Pro ve specifické verzi R nabízí exkluzivní funkce, jakými jsou například nový horizontální otáčkoměr podél horního okraje zcela digitálního displeje nebo stopky pro měření časů na kolo na závodních okruzích.
Na přání rozšiřuje možnosti ovládání hlasový systém se schopností učit se. Stejně jako ve všech vozech značky Volkswagen zajišťuje moderní konektivitu nový informační a zábavní systém MIB3, který je on-line propojen s nejrůznějšími službami ekosystému „Volkswagen We“ a prostřednictvím uživatelského profilu „Volkswagen ID“ s přístupem ke cloudu umožňuje rozsáhlou individualizaci nastavení vozidla. Umístění digitálního panelu sdružených přístrojů Digital Cockpit Pro a informačního a zábavního systému v jedné horizontální úrovni zajišťuje vždy optimální čitelnost a snadné ovládání.
Nový Golf R Variant již lze v České republice objednávat za cenu od 1 225 900 Kč.
Zdroj: Tisková zpráva Porsche Česká republika s.r.o.