Víte, jak chutná absolutní svoboda?
Kdo z vás nikdy nesnil o autě, které řidiči i posádce poskytne absolutní svobodu a dokonalé pohodlí, a přitom zohlední, co se děje v okolí? O autě, které vás chápe a zná vás do té míry, že může předvídat každé vaše přání? O autě, které je naladěno na stejnou vlnu jako vy? O autě, které si poradí se všemi překážkami a postará se o snadnou a příjemnou jízdu? Autoři nového koncepčního vozu PEUGEOT se řídili jediným heslem, a tím byla svoboda. Svoboda volby – vybrat si režim řízení, ovlivnit vlastní pocity, prožitky… to vše ve jménu absolutní svobody pohybu. Výsledné automobilové dílo dostalo název PEUGEOT INSTINCT CONCEPT.
V případě koncepčního vozu PEUGEOT INSTINCT CONCEPT jsme se inspirovali přírodou, v prvé řadě člověkem. Ten se učí od svého okolí a získává tím nezávislost. Stejně tak PEUGEOT INSTINCT CONCEPT se opírá o „deep learning“, metodu učení, která pomáhá sestavit profil uživatele. Za tímto účelem propojuje platforma I.o.TiSamsung ARTIKTM Cloud přístroje každodenního použití a využívá data, která získává z chytrých hodinek, telefonů, sociálních sítí. Může se i připojit k inteligentní budově ‑ k televizi, audio streamingu, systému Home Assistant počítač atd. Vůz samotný je cenným zdrojem informací, protože vás provází v každodenním životě a zná vaše obvyklé trasy, oblíbená místa, řidičské návyky... Všechna tato data zpracovává PEUGEOT a Sentiance, podnik Data Science, a výstupem jsou jednoznačné údaje, pomocí kterých lze jednotlivé profily nadefinovat. Tato analýza je dynamická a neustále se doplňuje. PEUGEOT INSTINCT CONCEPT tak dokáže přednastavit nebo přizpůsobit svou architekturu a všestranně tak uspokojit potřeby a touhy svého uživatele.
Pondělí, 7.45 hod Odjíždíte na schůzku v 8.30, o patnáct minut dříve než obvykle. Navigační systém a váš diář se s ohledem na provoz a počasí synchronizují a navrhnou vám přesunout odjezd o patnáct minut, abyste byli na místě včas. Po usednutí do vozu spustí systém FOCAL Hi Fi skladbu, kterou jste si přehrávali před odchodem z domu. Po nastartování motoru se automaticky uzamknou dveře domu. |
Úterý, 21.00 hod Po návštěvě v posilovně jste velmi unavený. PEUGEOT INSTINCT CONCEPT to prostřednictvím vašich chytrých hodinek zjistí a sám se přepne do režimu Autonomous Soft. Cestou domů si tak můžete odpočinout. Jakmile se vůz přiblíží k domu, rozsvítí se venkovní osvětlení, aby bylo dobře vidět místo na zaparkování. |
Čtvrtek, 8.00 hod Včera jste neměli moc pohybu, vůz vám navrhne zaparkovat deset minut chůze od kanceláře a dojít zbytek cesty pěšky, abyste se udržovali v kondici. |
Pátek, 14.00 hod Cesta na schůzku vede po dálnici a klikaté silnici. První část trasy funguje režim Autonomous Sharp. Pak vzhledem k tomu, že máte rádi dynamickou jízdu, se auto při opuštění dálnice samo nastaví do režimu Drive Boost. |
I přes kompaktní architekturu vozu zajišťuje Responsive i Cockpit každé osobě na palubě vlastní osobní prostor. Pohodlná sedadla inspirovaná leteckým průmyslem poskytují každému optimální komfort a místo. Plochy, které přicházejí do kontaktu s tělem, tedy sedák, opěradlo a opěrka hlavy, jsou oddělené od armatury sedadla, ta zůstává pevně na místě a je zdobená hliníkem. Opěradla jsou nastavitelná, otáčejí se kolem příčné osy Y. Cestující si sám zvolí pozici: horizontální, když si potřebuje odpočinout, vzpřímenou, když řídí, nebo mírně sklopenou, vhodnou pro sledování filmu nebo pro práci.
Všichni cestující mohou komunikovat s autem přes „chatbot“, hlasového osobního asistenta s přístupem k celé řadě služeb. Je možné si například přes hlasové ovládání rezervovat lístek do kina nebo nakupovat na internetu.
Použité materiály navozují atmosféru příjemné relaxace. Podlahu pokrývá tenká vrstva betonu, jejíž sametový povrch láká vyzout se a udělat si pohodlí. 3D tkanina dokonale obepíná vytvarované části interiéru. Objevuje se na bočních panelech středové konzoly a na dveřních panelech, na sedáku a opěradle sedadel. Opěrka hlavy je pro větší podporu šíje potažena kůží a pružnou 3D tkaninou.
Proporce vozu PEUGEOT INSTINCT CONCEPT čerpají z mistrných dovedností našich karosářů. Propracované linie těsně kopírují technické zařízení vozu i prostor pro posádku. Dlouhá kapota naznačuje výkonnost hnacího ústrojí PHEV (300 k). Velké podběhy kol svědčí o dobré jízdní stabilitě a výkonnosti tohoto vozu s pohonem 4×4.
Přední maska má velmi expresivní vzhled. Uprostřed každého LED světlometu je umístěna čočka kamery, která připomíná zornici oka. Optika snímá okolí vozu a informace předává asistenčním systémům řízení. Propustnost mřížky přední masky není ve všech místech stejná. Na její částečně vyduté struktuře je umístěno logo lva, jehož spodní část se po zapnutí samočinného autonomního režimu rozsvítí bíle.
Při jízdě vytlačuje vůz objem vzduchu, který vytváří odpor proti jeho pohybu. Designéři se neustále snaží zlepšovat aerodynamiku, aby dosáhli snížení spotřeby a zvýšení komfortu pro cestující, ten bude do budoucna hrát stále důležitější roli. Se samočinným řízením se bude moci posádka věnovat na palubě novým aktivitám a nové zábavě. Potěšení a zážitky z cest dostanou nový rozměr.
Světlomety protínají po vnější straně přední masku v celé její výšce. Kromě toho se v rychlosti nad 90 km/hod rozšiřují směrem nahoru. Oba světelné paprsky spojuje ve spodní části lišta, která zvyšuje přítlak na přední nápravu.
Současně se při tomto pohybu otevírá otvor snižující tlak na karoserii při jízdě. Vpředu nasávaný vzduch je vyváděný v úrovni kola. Tato virtuální kapotáž kol v kombinaci s pětipaprskovými disky ruší aerodynamické interference s nápravovým systémem. Hliníkové disky kol jsou pokryté jemnými drážkami a mají tak nižší hmotnost. Podobné řešení bylo použité i v zadní části vozu. Proud vzduchu je nasávaný otvorem na úrovni linie oken v předních dveřích a směřuje do difuzéru, nad nímž jsou umístěná 3D světla spojená světelnou lištou.
V horní části je střešní okno díky křivce střechy těsně nad hlavami cestujících. Tento design je zvýrazněný třívrstvým lakem v tmavě modrém odstínu, který pokrývá celou karoserii.