Dlouho očekávaná chvíle je tady.
Značka se čtyřmi kruhy zahájila na českém trhu prodej nové generace modelu Audi A7 Sportback. Čtyřdveřové kupé, ztělesňující sportovní tvář Audi ve vyšší třídě, navazuje na svého úspěšného předchůdce. Ještě důsledněji rozvíjí koncept automobilu kategorie „gran turismo“ a při cestování nejen na dlouhé vzdálenosti nabízí znatelně vyšší úroveň jízdní dynamiky, komfortu a bezpečnosti díky mnoha technickým inovacím z nové vlajkové lodi Audi A8. Jako první přicházejí na český trh verze 50 TDI a 55 TFSI, které lze objednávat za ceny od 1 745 900 Kč. Oba modely nabízejí bohatou standardní výbavu včetně navigace, automatické převodovky a pohonu všech kol, kterou lze za zvýhodněných podmínek rozšířit o paket výbavy Gravity.
Konfigurátor Ceník Kontakty na prodejce
„Elegantní Audi A7 Sportback si na českém trhu našlo svou stálou klientelu, která na tomto modelu oceňuje nevšední kombinaci sportovního charakteru s praktičností a komfortem ryzího automobilu kategorie gran turismo,“ říká Tomáš Velek, vedoucí divize Audi Porsche Česká republika. „Nyní přichází na český trh nová generace, která svého úspěšného předchůdce překonává ve všech směrech, ať se jedná o nový designérský styl, důslednou digitalizaci, inovativní asistenční systémy nebo ještě vytříbenější jízdní dynamiku a komfort. Nové Audi A7 Sportback tak má všechny předpoklady k tomu, aby bylo na českém trhu ještě úspěšnější než první generace, která v letech 2010 až 2017 dosáhla v České republice 1039 registrací.“
Nové Audi A7 Sportback lze zpočátku objednávat se dvěma motory. Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro S tronic stojí 1 785 900 Kč a pod jeho kapotou pracuje přeplňovaný zážehový motor 3.0 V6 TFSI, který poskytuje nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 500 N.m. Čtyřdveřové kupé s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h a v kombinovaném režimu EU spotřebuje v průměru 6,8 litru paliva na 100 kilometrů. Hnací sílu motoru 3.0 TFSI přenáší sedmistupňová převodovka S tronic a pohon všech kol quattro ultra.
Druhou variantou, dostupnou od zahájení prodeje za cenu 1 745 900 Kč, je Audi A7 Sportback 50 TDI quattro tiptronic. Vznětový šestiválec 3.0 TDI s nejvyšším výkonem 210 kW (286 k) a maximálním točivým momentem 620 N.m umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a v průměru spotřebuje pouhých 5,5 litru nafty na 100 kilometrů. Později bude nabídka rozšířena o další šestiválcové a čtyřválcové agregáty.
Všechny motory v novém modelu A7 Sportback jsou sériově vybaveny novým, částečně hybridním pohonem (MHEV – mild hybrid electric vehicle), který zvyšuje komfort a hospodárnost. U agregátů V6 je tento systém realizován prostřednictvím inovativní hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. V reálném provozu snižuje technika MHEV spotřebu paliva až o 0,7 l na 100 km.
Hned od uvedení na český trh je k dispozici rovněž atraktivní paket výbavy Gravity, který přináší výbavu za 203 400 Kč se zvýhodněním 61 400 Kč. Balíček výbavy obsahuje LED HD Matrix světlomety, ostřikovače světlometů, komfortní automatickou 4zónovou klimatizaci, asistenční paket Tour, komfortní klíček, ambientní a konturní osvětlení interiéru, elektricky sklopné zpětné zrcátka, Audi phone box a Audi Sound System.
Nové Audi A7 Sportback, dodávané na českém trhu s prodlouženou zárukou výrobce na 4 roky/120 000 km, nabízí dynamický styl kupé, vnitřní prostor limuzíny a variabilitu Avantu. Zbrusu novému interiéru dominuje minimalistická středová konzole orientována na řidiče se dvěma barevnými dotykovými displeji. Již ve standardní výbavě je součástí navigace MMI, kterou lze na přání rozšířit o provedení Plus automaticky spojenou s digitálním přístrojovým štítem Audi Virtual Cockpit.
Bohatá výbava na přání nabízí mimo jiné servodovírání a otvírání dveří, natáčení všech kol, Audi HD Matrix světlomety s Audi Laser light, odvětrávané a masážní sedačky, panoramatickou střechu a další prémiové prvky výbavy, které jako první přineslo nové Audi A8. O bezpečí posádky se stará podle výbavy až 39 asistenčních systémů, data z kamer, radarových a ultrazvukových senzorů a laserového skeneru zpracovává centrální jednotka zFAS.
Podrobné technické parametry obou motorizací: motorizace 1 a motorizace 2.