Koncem srpna představila Škoda obnovenou verzi Škody Yeti pro čínský trh.
Na autosalonu v Čcheng-tu (Chengdu), který otevřel koncem srpna, představila Škoda obnovenou verzi Škody Yeti pro čínský trh. Má nová světla, prolamované víko kufru a také je o pět centimetrů delší. Krátký yeti z Číny nezmizí, ale naopak prodloužená verze se do Evropy nechystá.
Že se yeti protáhne, prozradil už před dvěma roky na autosalonu v Šanghaji šéf značky Winfried Vahland. Číňané i přes svůj menší vzrůst mají rádi velká auta a u těch dovezených ze zahraničí preferují prodloužené verze, kde je vzadu více místa na nohy.
Rozvor úspěšného SUV pro důležitý čínský trh narostl z původních 2 578 milimetrů na 2 638 (šest centimetrů navíc), délka se změnila z 4 223 na 4 275 mm (+52 mm). Šířka zůstala beze změn, ale čínský yeti je o devět milimetrů nižší než evropský.
Na víko kufru s šikmými prolisy, okoukanými u rapidu, octavie a faceliftovaného superbu, dostal yeti rezervní kolo po vzoru drsnějších teréňáků.
"Model je určený výhradně pro čínský trh, jeho cena nebyla dosud stanovena. S jeho rozšířením na další trhy Škoda nepočítá. V Číně budeme souběžně i nadále prodávat evropskou verzi modelu Yeti a také Superb Combi importované z našeho domácího závodu ve východočeských Kvasinách," upřesňuje pro iDNES.cz Vítek Pelc ze Škody Auto.
Pod kapotu protaženého yetiho bude na výběr ze dvou přeplňovaných benziňáků 1,4 TSI a 1,8 TSI, které jsou v nabídce i v Evropě. Nafta čínským autům nevoní. Důležitou položkou nabídky bude dvouspojkový šestistupňový automat DSG.
"Výroba čínské prodloužené verze modelu Yeti bude v Číně zahájena do konce letošního roku," dodává Vítek Pelc.