První sériový model Audi s pohonem zadních kol v limitovaném počtu

První sériový model Audi s pohonem zadních kol v limitovaném počtu

Puristická jízdní dynamika: nové Audi R8 V10 RWS

Audi Sport GmbH rozšiřuje modelovou řadu R8 o novou verzi.

Audi R8 V10 RWS (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 12,6 – 12,4; kombinované emise CO2 v g/km: 286 – 283**) přichází na trh v limitované edici 999 vozů v karosářských variantách Coupé a Spyder. Nový model má pohon zadních kol (Rear Wheel Series) a jeho exkluzivní ruční výrobu zajišťuje manufaktura R8 „Böllinger Höfe“.
 
Puristický charakter nové varianty R8 umocňují matně černou barvou lakované mřížky masky chladiče Singleframe a otvorů pro přívod vzduchu na přídi a zádi. Horní část bočního ozdobného panelu Sideblade (u Coupé) je leskle černá, spodní část má barvu karoserie. Na přání se pro Audi R8 V10 RWS Coupé dodávají fólie ve stylu závodního vozu Audi R8 LMS GT 4. Červené ozdobné pruhy probíhají přes přední kapotu, střechu a záď. Pro řidiče a spolujezdce vpředu jsou v interiéru připravena sportovní sedadla, která jsou čalouněna kombinací kůže a Alcantary. Na přání jsou k dispozici skořepinová sedadla. Přístrojová deska nese plaketu s označením pořadového čísla vozu v rámci limitované edice, například „1 of 999“.
 
Motor V10, uložený uprostřed před zadní poháněnou nápravou modelu Audi R8 V10 RWS, dosahuje nejvyššího výkonu 397 kW (540 k). Při 6500 otáčkách za minutu nabízí maximální točivý moment 540 N.m.
 

Speciálně nastavený podvozek umožňuje jízdu kontrolovaným smykem

Nové Audi R8 Coupé V10 RWS má pohotovostní hmotnost 1590 kilogramů (bez řidiče). To je o 50 kilogramů méně než u verze Audi R8 Coupé V10 s pohonem quattro, která má v porovnání s variantou s pohonem zadních kol větší počet dílů, například spojovací hřídel, mezinápravovou vícelamelovou spojku a mezinápravový diferenciál. R8 Spyder V10 RWS je v porovnání s modelem R8 Spyder V10 o 40 kilogramů lehčí – jeho pohotovostní hmotnost činí 1680 kilogramů (bez řidiče). Zárukou enormního potěšení z jízdy je rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 40,6:59,4 % (Coupé), resp. 40,4:59,6 % (Spyder) a speciálně pro pohon zadních kol upravené nastavení podvozku a systémů podporujících jízdní dynamiku.

Nastavení podvozku a regulačních systémů umožňuje jízdu kontrolovaným smykem, pokud si řidič vybere v sériově dodávaném systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select režim „dynamic“ a pro stabilizační systém ESC zvolí „Sport“. ESC zajišťuje svými zásahy bezpečnost při jízdě na hranici, vymezené fyzikálními zákony. Na řízení s elektromechanickým posilovačem nemá hnací síla žádný vliv, což umožňuje precizní ovladatelnost. Audi R8 V10 RWS jezdí sériově na černě lakovaných 19“ kolech z lehké slitiny s pěti paprsky do V. Pneumatiky mají rozměr 245/35 vpředu a 295/35 vzadu.
 
Audi R8 V10 RWS bude možné v České republice objednávat u prodejců Audi Sport od podzimu 2017 a v tomto ročním období vyjedou i první vozy speciální edice na silnice. Ceny karosářských variant Coupé a Spyder na českém trhu nebyly dosud stanoveny.