Nový T-Cross se postupně odhaluje. Má kompaktní rozměry a důmyslnou konstrukci. Je kompatibilní s velkoměstem a připravený na malá i velká dobrodružství v městské džungli i za jejími hranicemi. Oficiální světová premiéra modelu T-Cross se uskuteční na podzim. Volkswagen zkracuje čekání prvním pohledem na téměř sériovou podobu tohoto SUV.
Volkswagen rozšíří s modelem T-Cross svou nabídku v segmentu SUV o nový vstupní model. T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace a Touareg2 – to je pět formátů SUV, které bude značka Volkswagen nabízet v Evropě. T-Cross s charismatickým designem, výhradně pohonem předních kol a funkčním konceptem si budou moci zákazníci nakonfigurovat s nejvyšší možnou mírou individualizace. „I am more“ – tak zní motto, s nímž nové SUV přichází na trh. Tento příslib také odráží filozofii modelu T-Cross: nabízet víc než ostatní. Nikoli však za vyšší cenu.
„I am more“. Toto motto lze rozdělit do čtyř oblastí, v nichž T-Cross mimořádně vyniká: „I am practical“ znamená více prostoru a variability; „I am cool“ odráží mužný design a maximální individualitu; „I am intuitive“ je výsledkem digitalizace a konektivity; „I am safe“ potvrzuje postavení jednoho z nejbezpečnějších vozů ve svém segmentu. Nejkompaktnější SUV značky Volkswagen má vnější délku 4107 mm a vnější výšku 1558 mm. T-Cross je tak větší než Polo. Zároveň však T-Cross i Polo náležejí do stejného segmentu: A0. Pro pořádek: Golf a T-Roc jsou v segmentu A. T-Cross a Polo jsou o třídu níž. Tedy A0. Tento segment je tak nyní rozdělen mezi dva samostatné druhy vozidel. Díky tomu může být nabídka i související mobilita ještě rozmanitější. T-Cross je toho příkladem – jako praktické a zároveň atraktivní SUV, s intuitivním ovládáním a maximální bezpečností. T-Cross, vybavený koly o průměru až 18 palců, může být poháněn jedním ze čtyř nabízených přeplňovaných motorů. Zážehové motory (TSI) jsou vybaveny filtrem pevných částic a dodávají se ve třech výkonových stupních: 70 kW/95 k1, 85 kW/115 k1 a 110 kW/150 k1. Vznětový motor (TDI) poskytuje nejvyšší výkon 70 kW/95 k1.
„I am practical“. Překvapivě velmi prostorný interiér nového SUV je výsledkem použití modulární platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Tento inovativní základ umožnil umístit přední nápravu co nejvíce vpředu, aby mohl být prodloužen rozvor. Tím se zvětšil vnitřní prostor pro cestující i zavazadla. Zavazadlový prostor je navíc variabilní. V závislosti na situaci jsou sériově dodávaná zadní sedadla podélně nastavitelná, což umožňuje zvětšit prostor pro nohy, nebo pro zavazadla (385 až 455 litrů). Maximální objem zavazadlového prostoru přitom představuje nejlepší hodnotu v segmentu. Variabilitu navíc zvyšuje sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu. Pro SUV typická jsou vysoko umístěná sedadla modelu T-Cross. Vpředu je jejich výška 597 mm, vzadu 652 mm. To přispívá, společně s vyšší světlou výškou, mimo jiné k lepšímu výhledu z vozu T-Cross.
„I am cool“. Design modelu T-Cross je markantní, s nápadně vysokou čelní partií. Charismatický design umocňuje velká maska chladiče s integrovanými LED světlomety. K nepřehlédnutelné výšce přídě přispívá také kapota motoru. Spodní část přídě přitahuje pozornost detaily, jako jsou mlhové světlomety s výraznými rámečky. Světla pro denní svícení jsou u verzí T-Cross se světlomety H7 integrována do modulu mlhových světlometů. V případě LED světlometů jsou světla pro denní svícení umístěna v horní části předních světlometů. Plochy na bocích rozděluje ostře vedená charakterová linie, která vzadu utváří svalnatou ramenní partii a na zádi přechází v nový stylistický prvek značky Volkswagen, jímž je pás odrazových skel v černém rámečku napříč celou zádí. Dvoubarevná obložení přístrojové desky propojují svěží styl a dvanáct barev exteriéru (na přání také s dvoubarevným lakováním karoserie) s interiérem, který má v této třídě vysloveně velkorysé rozměry. Na přání jsou skladby z mediatéky chytrého telefonu nebo streamingových služeb reprodukovány zvukovou aparaturou „BeatsAudio“.
„I am intuitive“. Na zveřejnění všech nových technických detailů vnitřní výbavy je ještě brzy. Jisté je však to, že T-Cross bude mít na přání digitální přístrojovou desku s 8“ dotykovým displejem informačního a zábavního systému a nejnovější generací panelu přístrojů „Active Info Display“. Ovládání je intuitivní. Optimální úroveň konektivity a dostatek energie pro chytré telefony poskytují čtyři vstupy USB (dva vpředu, dva vzadu) a bezdrátové nabíjení. Na přání dodávaný systém „Keyless Access“ pro bezklíčový přístup a spouštění motoru zvyšuje komfort při nastupování do vozu T-Cross. Rovněž na přání nabízený asistent dálkových světlometů „Light Assist“ dbá automaticky na to, aby měl řidič při jízdě za tmy co nejlepší výhled díky maximálnímu využívání dálkových světlometů bez oslňování ostatních účastníků silničního provozu.
„I am safe“. Modulární platforma MQB má pozitivní vliv na všechny oblasti konstrukce modelu T-Cross. SUV je díky MQB například jedním z nejbezpečnějších vozidel své třídy, což je zaručeno vynikající úrovní pasivní bezpečnosti i mimořádně širokou nabídkou asistenčních systémů. Sériová výbava všech verzí zahrnuje systém pro detekci překážek před vozem „Front Assist“ a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. Mezi další asistenční systémy patří „asistent pro sledování slepého úhlu“ (upozorňuje na vozidla v oblasti slepého úhlu), včetně „asistenta pro vyjíždění z parkovacího místa“ (upozorňuje na vozidla, která přijíždějí k vozu T-Cross vzadu ze stran), „funkce nouzového brzdění City s rozpoznáváním chodců“ a „systém preventivní ochrany cestujících“ (reaguje krátce před nehodou mj. zavřením bočních a střešních oken, přitažením bezpečnostních pásů a vytvořením brzdného tlaku).
Nový T-Cross je dalším významným krokem v realizaci globální produktové ofenzivy značky Volkswagen v segmentu SUV, která byla zahájena v roce 2016 aktuálním modelem Tiguan. V roce 2017 následovaly až sedmimístný Tiguan Allspace a kompaktní T-Roc. Volkswagen souběžně uvedl v roce 2017 na trh v segmentu SUV také pro USA vyvinutý model Atlas a jeho čínskou verzi Teramont – v obou případech se jedná o sedmimístné vozy.
Rok 2018 byl zahájen dalším ohňostrojem novinek v segmentu SUV. Volkswagen of America představil v New Yorku dvě studie na základě modelu Atlas: Cross Sport (pětimístný vůz blízký sériové výrobě) a Tanoak (pick-up). Ve stejném měsíci oslavil v Číně světovou premiéru nový Volkswagen Touareg2 – vlajková loď značky. U příležitosti debutu modelu Touareg představil Volkswagen v Pekingu navíc dvě budoucí SUV pro Čínu: Powerful Family SUV (studie univerzálního automobilu, koncipovaného pro rodiny) a Advanced Midsize SUV (varianta studie Atlas Cross Sport).
Pohled do budoucnosti ukazuje další velmi konkrétní plány: V roce 2020 bude na trh uveden model I.D. CROZZ3, první zcela elektricky poháněné SUV značky Volkswagen. S produktovou řadou sahající od modelu T-Cross až po I.D. CROZZ bude mít Volkswagen jednu z nejširších nabídek modelů SUV, která bude pokrývat téměř všechny segmenty.
Zdroj: tisková zpráva Volkswagen