Jaký je omlazený Passat?
Volkswagen Passat prošel pro letošní rok drobným faceliftem. VW se už delší dobu drží hesla, že co je dobré, není třeba předělávat. Omlazený Passat zvenčí poznáte hlavně podle nových nárazníků. Ty nejzásadnější novinky jsou ale ukryté uvnitř.
Kromě nárazníků přepracovali konstruktéři také design kol. V nabídce zůstávají dva rozměry 17 a 19 palců. Devatenáctky sice vypadají lépe, pokud ale preferujete pohodlí a jezdíte často ve městě, vyplatí se dát šanci i menšímu rozměru disků.
Ani interiér není vyloženě nový. Zjednodušilo se ovládání dotykové obrazovky přes tlačítka na volantu, jinak vypadá také přístrojový štít. Některé funkce infotainmentu lze navíc nově ovládat hlasem.
Passat má nově ve výbavě systém asistovaného řízení, které jde ruku v ruce se zdokonaleným tempomatem. Auto například samo prokličkuje zúženým místem na dálnici nebo upraví nastavenou rychlost tempomatu podle aktuálních limitů. Jachtaři, milovníci kempů i chovatelé koní se mohou i nadále těšit z funkce Trailer Assist, která pomáhá při couvání s přívěsem.
Filtr pevných částic se nově nastěhuje i do verzí s benzínovými motory. Stejně jako u předchozí generace jsou všechny benzíny vybaveny „turbem“ a nesou označení TSI. V nabídce bude 1,6 a 2,0.
Novinkou je naftový čtyřválec s označením Evo. S tímto motorem se Passat stane takzvaným mild-hybridem. To znamená, že spalovacímu motoru ulehčuje, například při rozjezdu do kopce, práci elektromotor. S autem ale nikdy není možné jezdit čistě elektricky.
Kdo by se chtěl přiblížit ekologii ještě o kousek víc, může sáhnout po plug-in hybridu. Zde už Passat zvládne ujet přibližně 55 čistě elektrických kilometrů, navíc ho můžete dobíjet ze sítě.
Skladové vozy Volkswagen Passat