Velké sedmimístné SUV s akumulátorem o kapacitě 13,8 kWh nabídne na jedno nabití ekvivalentní čistě elektrický dojezd (EAER) až 57 km (podle WLTP). Při jízdě v městském provozu pak dojezd na jedno nabití před spuštěním přeplňovaného benzínového motoru činí dokonce až 70 km (cyklus EAER city). Majitelé vozu tudíž mohou většinu cest, např. v rámci každodenního dojíždění, absolvovat zcela bez emisí pouze na elektřinu.
Plug-in hybridní pohon se rovněž chlubí nejnižšími emisemi CO2 v historii modelu Sorento. Nový model s emisemi pouhých 38 g/km (podle WLTP, vážená kombinovaná hodnota) je jedním z nejhospodárnějších vozů v dané třídě.
Majitelé provedení Sorento PHEV budou kromě toho oprávněni využívat novou značkovou službu KiaCharge. Ta zpřístupňuje celoevropskou integrovanou síť veřejných nabíjecích stanic, čítající přibližně 160 tisíc nabíjecích míst, k jejichž používání stačí jediná karta nebo mobilní aplikace. KiaCharge nabízí majitelům elektromobilů a plug-in hybridů zajímavé tarify nabíjení v závislosti na individuálních potřebách či zvyklostech, včetně úhrady na základě jediné měsíční faktury bez nutnosti spravovat vícero účtů nebo předplatných.
Solidní výkony, cestování bez emisí
Pod kapotou Sorenta Plug-in Hybrid pracuje výkonný přeplňovaný motor 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection), jenž sám o sobě disponuje nejvyšším výkonem 180 k a točivým momentem 265 Nm. Ve spojení s elektromotorem o výkonu 67 kW a točivém momentu 304 Nm pak Sorento Plug-in Hybrid nabídne kombinovaný maximální výkon 265 k, resp. točivý moment 350 Nm, čímž se toto provedení stává doposud nejvýkonnějším zástupcem řady Sorento na evropském trhu.
Spalovací motor a elektromotor spolupracují s lithium-iont polymerovým akumulátorem o vysoké kapacitě 13,8 kWh, propůjčujícím Sorentu Plug-in Hybrid solidní čistě elektrický dojezd. Na delších trasách pak hnací ústrojí využívá kombinaci elektrického pohonu a spalovacího motoru. V závislosti na jízdních podmínkách se hnací moment posílá na přední nebo všechna čtyři kola prostřednictvím rychle řadící šestistupňové automatické převodovky.
Intuitivní používání, promyšlené využití prostoru
O stavu hnacího ústrojí informuje řidiče 12,3" plně digitální přístrojový štít. Majitel vozidla tak může snadno sledovat stav nabití akumulátoru a toky elektrické energie i hnacího momentu od benzínového motoru v rámci celého systému pohonu. Hledání nejbližších nabíjecích míst usnadňuje 10,25" dotykový displej infotainmentu, spojený s moderní technologií palubní konektivity Kia ‚UVO Connect‘.
Díky promyšlené zástavbě pohonu se Sorento Plug-in Hybrid chlubí velkorysým prostorem pro zavazadla i kabinou schopnou pohodlně pojmout až sedm pasažérů vč. řidiče. Elektromotor je uložen mezi spalovacím motorem a převodovkou; uvedené řešení bylo možné použít díky čisté zástavbě kompaktnějšího přeplňovaného motoru pod kapotou. Akumulátorový modul Sorenta je zabudován do prostoru pod sedadlem řidiče a předního spolujezdce. V případě Sorenta v uspořádání s pohonem všech kol má akumulátorový modul tvar ‚sedla‘ a je vložen přes horní část hnacího hřídele.
Palivová nádrž Sorenta PHEV o objemu 67 litrů se nachází pod podlahou v místě pod druhou řadou sedadel, zatímco palubní nabíječku o výkonu 3,3 kW najdeme pod zavazadelníkem.
Díky umístění těchto komponent mají všichni cestující – včetně pasažérů ve třetí řadě – spoustu místa pro nohy a mohou si vychutnávat pohodlnou pozici při sezení. Akumulátorový modul zde nezasahuje do kabiny ani zavazadelníku Sorenta, jak vídáme u řady jiných plug-in hybridů s akumulátorem ubírajícím cenné místo pro zavazadla.
Výroba již spuštěna, zahájení prodeje na evropském trhu vč. ČR počátkem roku 2021
Nová Kia Sorento Plug-in Hybrid se tento týden začala vyrábět v korejském závodu Kia ve Hwasungu. Počátkem roku 2021 se vůz začne prodávat napříč evropskými trhy, přičemž na všechna provedení se bude vztahovat sedmiletá záruka Kia s omezením na 150 tisíc kilometrů. Uvedená záruka se vztahuje i na elektromotor vozidla a akumulátorový modul.
Zdroj: Tisková zpráva Kia Motors