Rallye Dakar 2017 se dostává do své druhé části, snad bude pro tým úspěšnější.
Rallye Dakar 2017 se dostává do své druhé části. Závodníci přišli díky velmi špatnému počasí o část páté etapy. Šestá etapa musela být nakonec zrušena úplně. Následoval tedy přesun závodníků i doprovodu po silnici do hlavního města Bolivíe La Paz. Tam na závodníky čekalo pódium a skvělé přivítání od místních fanoušků a obyvatel, kterých bylo podél trati několik desítek tisíc. Nechyběl program ukazující prvky bolívijské kultury a historie a také bolívijský prezident.
Pro tým BARTH Racing není dosavadní průběh zcela šťastný. Ve čtvrté etapě skončil v letošním ročníku Josef Macháček, který utrpěl těžký pád. Naštěstí zranění nebylo tolik vážné, ale pokračovat v Rallye Dakar již Josef MACHÁČEK bohužel nemohl. David PABIŠKA, Rudolf LHOTSKÝ i Zdeněk TŮMA se potýkali s technickými problémy, které jim sebraly lepší průběžné umístění.
Díky technický problémům, zapomněl i na odpočinkový den. První polovina závodu je pro Davida velmi smolná. V podstatě každý den musel řešit technické problémy a nabral velkou ztrátu. „Jsem trošku zklamaný, mám tady svého sponzora, který by si zasloužil, abych pro něj odváděl dobré výsledky. Podařilo se nám na to přijít a doufám, že to bude v druhé polovině bez závad a budu moct ukázat, že jsem se dobře fyzicky připravil“, popsal své pocity David PABIŠKA. Závada byla v jednotce motorky. Ta ukázala chybu, která zavedla mechanika vždy na špatnou cestu. Až po určitém tlaku na zástupce KTM, pomohli technici závadu vyřešit. Technické problémy samozřejmě ubírají i na psychice, ale David to zvládá jako profesionál. Hodně mu pomáhají i lidé v týmu a věří, že se smůla nakonec prolomí.
Nováček na Dakaru Zdeněk TŮMA je velmi rád, že se dostal do této fáze Dakaru. Tratě mu vyhovují a nedělají mu větší problémy. Postupně se jeho výsledky zlepšují. I Zdeněk musel řešit technické problémy. Nejdříve to byla prasklá nádrž, která musela být vyměněna. Následoval problém při průjezdu vodou, který způsobilo probíjení elektriky na kostru čtyřkolky. Navíc se před dnem volna přidal prasklý rám. Ovšem všechny závady nebyly nijak závažné a byly opravitelné. Jinak čtyřkolka funguje bez problémů a Zdeněk je s ní spokojený. „Cítím se v pořádku, nemám žádný problém s fyzickou kondicí. Předpokládám, že budou ještě nějaké těžší etapy, kde nás budu trápit. Slyšel jsem, že nás čekají ještě etapy s vysokými teplotami, ale zatím je to v pořádku“, dokončil průběžné hodnocení svého prvního působení na Rallye Dakar Zdeněk TŮMA.
Ruda je rád, že se dostal do poloviny Dakaru. Je to pro něho hodně důležitý bod na cestě k vytouženému cíli. Každý den musí hodně improvizovat. „Všechno funguje, až na jeden den, který byl pro ně krizový. Hodně věcí bylo špatně, motorka se hřála, nešla mě navigace, měl jsem nějaké pády, mechanik musel pracovat až do rána. Ale jsme tady a jsem spokojený“. Momentálně Ruda bojuje s nachlazením. Na vině jsou velké teplotní rozdíly. Ale Ruda věří, že to bude dobré. „V druhé půlce se chci pořádně rozjet. Je důležité zvládnout maratonskou etapu a také písečné etapy s vysokými teplotami. Když překlenu toto, tak poslední dvě etapy už snad budou v pohodě“, řekl Ruda LHOTSKÝ k plánům na druhou polovinu závodu.
Po dni volna čeká na závodníky maratonská etapa, tedy dvoudenní etapa bez pomoci mechaniků. Její závodní část bude opět zkrácena díky vytrvalým dešťům, které momentálně zužují Bolívii. V maratonské etapě je potřeba šetřit stroje a hlavně pneumatiky, které se nesmí v rámci těchto dvou dnů měnit. Jejich označení provádí pořadatel a vše pečlivě kontroluje i z důvodu výměny mezi jezdci.